• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

CSV Bestand en scheidingsteken openen in Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Benthouse

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2003
Hallo Allemaal,

Ik heb een (klein) probleem met het openen van CSV bestanden.
Er zijn CSV bestanden met ; als scheidingsteken.
Bij het openen van deze bestanden pakt de ene versie van Excel (2002) wel het scheidingsteken voor elke kolom, terwijl een verrsie op een andere PC (Excel 2000) dit niet pikt.
In deze versie (2000) vorden alle waarden gescheiden door een , of ; in 1 kolom gepresenteerd.

Wie weet hoe dit komt?

Bij voorbaat dank,

Benthouse

Zie bijlage als voorbeeld voor dat gene wat ik wil hebben.

Geplaatst door Benthouse
Hallo Allemaal,

Ik heb een (klein) probleem met het openen van CSV bestanden.
Er zijn CSV bestanden met ; als scheidingsteken.
Bij het openen van deze bestanden pakt de ene versie van Excel (2002) wel het scheidingsteken voor elke kolom, terwijl een verrsie op een andere PC (Excel 2000) dit niet pikt.
In deze versie (2000) vorden alle waarden gescheiden door een , of ; in 1 kolom gepresenteerd.

Wie weet hoe dit komt?

Bij voorbaat dank,

Benthouse

Zie bijlage als voorbeeld voor dat gene wat ik wil hebben.

Sorry, *.CSV bestanden kunnen niet bijgevoegd worden.....

Geen idee. Maar via data -->tekst naar kolommen kun je de opmaak wel herstellen.

controleer de instellingen van excel op beide pc's.
Is een ervan toevallig engelstalig? Scheidngsteken is dan anders.

Via het menu: Data > externe gegevens importeren kan je exact opgeven welk teken als scheidingsteken moet worden gebruikt.

Heb je geprobeerd om het bestand via dubbel klik te openen ipv via excel te openen. Dezelfde probleem had ik zo opgelost. Raar maar het werkt wel. Succes

Het Is inmiddels opgelost.

Met Escel 2000 bestond dit probleem. Binnen Excel 2002 kun je inderdaad gewoon dubbelklikken op het bestand, dan wordt het vanzelf opgelost.

Binnen Excel 2000 heb ik het via de manier van Arjee is het gelukt.

Bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan