• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Csv

Status
Niet open voor verdere reacties.

vissertw

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2006
Hallo allemaal,

Ik ben heb sinds kort Gmail naast Thunderbird en probeer nu het adresboek van Thunderbird naar Gmail te exporteren.
Dan moet je het eerst als csv bestand opslaan en dat weer in Gmail importeren.
Dat csv bestand komt in een excel bestand te staan, maar niet zo netjes als Gmail dat wil dwz netjes in kolommen zoals bv voornaam, achternaam, e-mailadres, woonadres en telefoonnummer.
Als ik die kolommen eerst met de hand aanmaak en er van één bekende de gegevens handmatig inzet gaat het goed maar importeer ik het adresboek van thunderbird in z´n geheel zet excel die gegevens niet in die kolommen.
Wie weet raad?
Bedankt,

Ton.

Beste Ton,

Probeer eens het bestand te importeren zodat alle gegevens inn 1 kolom komen te staan. Selecteer de kolom, en ga dan via "Data" naar "Tekst naar kolommen".
Misschien komt het er dan wel netjes uit te zien.

Groeten,

Richard

Nee, dat werkt niet, Richard.
Het programma zegt: u moet eerst een kolom selecteren, maar alles staat gewoon in regels, net als in word zal ik maar zeggen.

Ton

Snappikniet. Kun je het bestand zippen en hier neerzetten? Uiteraard na een heleboel letters te hebben vervangen door andere letters.;)

Groeten,

Richard

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan