currency format

Status
Niet open voor verdere reacties.

rodaries

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 jan 2010
Hallo, ik heb een probleempje met mijn code. Ik ben een ROI calculator aan het programmeren, en ik moet de uitkomsten van de berekeningen in een bepaald formaat te zien krijgen.
Nu heb ik de broncode van een andere ROI calculater gekregen van iemand en heb ik daar een functie van proberen te gebruiken, maar deze functie zet de uitkomsten om in het amerikaanse formaat. Hier is die amerikaanse ROIcalculator:

http://www.efilecabinet.com/roi-calculator.html

Nu zie je dat het formaat daar bijvoorbeeld $1,000.00 is, zoals het in Amerika de gewoonte is. Voor mijn ROIcalculator zou het echter €1.000,00 moeten zijn.

Hier is de code die ik probeer te gebruiken:

Code:
function formatCurrency(num,returnFloat) {

num = num.toString().replace(/\$|\,/g,'');

if(isNaN(num))  num = '0.00';

sign = (num == (num = Math.abs(num)));

num = Math.floor(num*100+0.50000000001);

cents = num%100;

num = Math.floor(num/100).toString();

if(cents < 10)  cents = '0' + cents;

for (var i = 0; i < Math.floor((num.length-(1+i))/3); i++)

if(!returnFloat) num = num.substring(0,num.length-(4*i+3))+'.'+ num.substring(num.length-(4*i+3));

var currency = (((sign)?'':'-') + num + ',' + cents);

if(returnFloat)  return parseFloat(currency);

else return currency;

}

Zo staat de code origineel in de amerikaanse ROIcalculator. Ik heb zelf al wat geprobeerd maar ik kom er niet uit. Kan iemand me helpen om deze code te veranderen naar het gewenste resultaat?

Thanks

Ik denk dat het een stuk makkelijker kan (3/4 regels ofzo). Kan je eens even een voorbeeld-case geven van wat de invoer is (precies!) en wat de uitvoer moet zijn.

:thumb:

http://www.aries-document.be/ROIcalc.php

Dit is de ROI calculater waar ik aan werk. Zoals je ziet moeten er aan aantal waardes ingevuld worden en worden er rechts de uitkomsten gegeven.
Nu is het de bedoeling dat mensen bijvoorbeeld ergens 1000,05 invullen, en dat de berekingen in het juiste formaat word gegeven (bijvoorbeeld 12.250,2, ik zeg maar wat). Maar als iemand nu 1.000,2 invult, moet dit dezelfde uitkomst krijgen, ook in dat formaat.

Dus, na het ingeven van de gegevens moet dat getal nagekeken worden op punten en komma's en zorgen dat er na de berekingen deze punten en komma's goed komen te staan.

Hopelijk is dit genoeg informatie.

Thanks

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan