cyclische redurantiecontrole

Status
Niet open voor verdere reacties.

piepoeh

Gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2002
Ik heb van een aantal programma's een backup gemaakt op een cd r/w.
Nu heb ik mijn PC geformateerd en alles opnieuw geinstallleerd. Als ik nu de bestanden terug wil zetten op mijn computer krijg ik de volgende error:

Kan *** niet kopieren. Gegevensfout (cyclische redurantiecontrole).

Op de plaats van de sterretjes staan de namen van de bestanden.

Iemand enig idee wat dit betekend en hoe ik mijn gegevens toch terug kan zetten (of is alles verloren......)?

Over het algemeen betekent het dat de speler de CD-rom niet herkent en/of ondersteunt. Dat lijkt mij in dit geval bijna niet mogelijk. Lees je e.e.a. terug met de brander? Probeer eens een andere CD speler.

Tiborv, bedankt voor je antwoord.
Ik heb de CD reeds in een andere speler gedaan met hetzelfde resultaat.
Ik kan hem in de explorer wel gewoon openen en ik zie dan wel alle bestanden staan.

Het vreemde is ook dat een aantal bestanden wel teruggezet kunnen worden. Dit zijn er echter maar een paar.

Ik hoop echt niet dat alles verloren is...........

Ik durf haast geen antwoord op je vraag te geven, omdat mijn antwoord op je vraag niet al te positief klinkt.

Veelal is zo'n melding aan de slechte kwaliteit v.e. cd-rom(maar ook bij dvd's) te wijten.

Maak het eventueel met een vochtig doekje even schoon, het is het proberen waard. En probeer het ook een aantal malen te lezen, en wie weet lukt het je om al die bestanden weer te kunnen lezen.

Succes verder.

Dennis.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan