d link di 524

Status
Niet open voor verdere reacties.

bennylt

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2008
Hallo, ik heb een vraag en hoop datiemand mij kan helpen:D.
Vraag 1 is kan je met deze router 4 vaste kabelverbindingen internetten.
Vraag 2 is kan je ernaast nog een laptop aan verbinden via een smca card.en tevens dan draadloos internetten.
Ik heb deze gisteren gekocht en deze meneer vertelde dat ik ja 4 vaste pc,s kan verbinden ,en een laptop erop aan kan sluiten.Ik heb vandaag hele dag gesleuteld en het lukt mij niet,zal wel aan mij liggen denk ik dan.:eek:Daar ik redelijke ervaring heb met pc,s etc ,wil dit niet lukken.Ik doe de cd erin en quik instalation loopt ie totdat hij verbinding wil maken ,zegt ie dan wan port error go back, ik kies al voor automatisch ip dat raad hij ook aan ,maar dan gaat het al mis.Ook heb ik ingelogd via 192 etc kom ik wel op de site run ik the wizard,maar gaat niet zoals het hoort.kan iemand mij helpen aub thnxxxxxxxxxxx.

Het moet absoluut kunnen werken met de 4 pc's en de draadloze laptop.
De wanpoort melding gaaft aan dat er aan de andere kant wat verkeerd zit.
Waar is de router precies op aangesloten?

Ik heb een modem van @ home motorola,deze gaat via kabel utp na de router nu nog een gewone router waar ook 4 pc,s op draaien.Dan koppel de d link aan sluit mijn @ home modem aan ,koppel een pc aan en volg de instructies volgens de wizzard ,daar gaat het mis krijgt geen internetverbinding volgens de quick installatie.ga terug na de wan instelling,daar kan ik kiezen uit vier opties, aanbevolen is ip adres automatisch verkrijgen
ik loop de wizzard af ,maar geen verbinding.Ik denk dat ik de juiste uitleg ff nodig hebt.
ben ook op de d link site geweest toets in d link di 524 bij support krijg ik een pdf ervan,
deze ga ik nu maar eens doorlopen en hoop dat het dan lukt....Gr...ben...:thumb:

Waar sluit je die D-Link aan?
Modem----- UTP kabel------> D-Link is de juiste manier
Dan D-Link op DHCP zetten [IP adressen worden dan automatisch aan alle aangesloten PC's afgegeven]. Ook alle PC's moeten op "DHCP" staan: "automatisch een IP adres toewijzen"....
Ga even op elke aangesloten PC naar de command shell [bureauaccessoires > opdrachtprompt] en tik dan IPconfig in en check of ze allemaal de juiste gateway gebruiken....

kee vanavond weer een keertje geprobeerd via de manual van de d link site.Alles volgens de manual gedaan,maar niks.Ga ik na netwerken bij configuratiescherm en status van netwerk ontvangen ,versturen, loopt ie wel ,er is wel een verbinding bijgekomen internet gatway .Maar bij de wizzard start ie op en vraagt ie restore mac adres klik ik erop komt dan clone mac adres ik klik loopt ie door op het einde restart en continue.maar dan opnieuw bij explorer opstarten niks nada.Neem ik mijn oud routertje weer en klik kan weer surfen.ben het spoor bijster ff.....gr...Ben..... we blijven doorgaan.......................

Bij @home moet je de verbinding identificeren met een computernaam.
Deze heb je ooit in een welkomstbrief gehad.
Heb je die niet meer dan kun je deze van de werkende router/pc overnemen.

Dat staat w.s onder hostname ergens in de buurt waar je het dynamische ip adres instelt.

Ik kan helaas geen handeleiding van de dlink vinden op internet, dus kan niet precies aangeven waar de hostnaam ingevuld moet worden.

(ennuh een entertje hier en daar in je tekst houdt deze ff makkelijker leesbaar:))
mvg leo

kee thnx mijn hostname is een cp nummer,die heb ik nog,ga straks proberen.
Vul ik eerst dat 192 etc nummer in,dan de wizard ,moet lukken.Lukt het niet dan zal ik mijn eigen pc ook maar dat cp nummer weer geven.thnxxx.....Gr...Ben.....:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan