D-link DSL-2740B

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja mensen ik kan jullie enkel vertellen dat mijn probleem opgelost is met halfweg een rangextrakter te plaatsen.Enkel heb ik het probleem nog dat zo nu en dan de D-link modemrouter de verbinding met internet verliest.ik moet deze dan heel even aan en uit zetten en alles werkt weer naar behoren.Inmiddels heb ik al wel veel negatieve reacties gelezen over D-link dus ik zou het zelf ook niet meer kopen.

Tja, als je voor een Wireless-N router (lees de verbeteringen t.o.v. -G nog eens na) een extra extender nodig hebt binnen de straal die je zelf aangeeft, mag je m.i. rustig stellen dat dat geen pré is voor zo'n router ... :(

De DSL-2740B is helaas ook bedraad niet stabiel te krijgen. Om even te illustreren waar het om gaat:

CategoryImages%5CDSL2740BAl.jpg

En de kaart:

p_DWA-547.jpg

Zoals te zien is zijn de antennes vrij klein. Ik vind dit persoonlijk nogal raar, omdat hiermee juist (volgens mij) de gevoeligheid te niet wordt gedaan. Ik heb even rondgekeken op internet, maar die modemrouters zijn eigenlijk nooit 100% ok.
Zoals te zien is zijn de gebruikte antennes ook een stuk groter, wat de gevoeligheid natuurlijk ten goede komt!

Zoals je aangeeft is kennelijk je probleem opgelost. De bewering dat de grootte van de antenne's van invloed zou zijn is ook niet écht van toepassing .... dus.
Klopt ook niet als je je wat meer verdiept in de achterliggende technologie van het grotere bereik van wireless-n, danwel MIMO

Helaas iets te vroeg gejuichd. Verbinding valt nog steeds weg en is erg brakjes. Mijn advies is dan ook voorlopig om deze modemrouter niet te halen, ik lees overal op Internet dezelfde berichten :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan