D schijf plotseling foetsie

Status
Niet open voor verdere reacties.

breuk007

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 okt 2012
Berichten
1
Op mijn Acer 7745G met 1 harde schijf van 820 Gb is plots de d schijf verdwenen. het gaat om 1 HD en partitie C (daarop windows etc) en partitie D met alleen data.
De D schijf is ook niet meer te zien in de verkenner. Op deze D schijf staan nog bestanden waarvan ik geen backup heb dus die wil ik terug hebben.
Ik kan nog wel gewoon internetten mailen en alle programma's openen.
Weet iemand raad?

harde schijf foetsie.jpgharde schijf foetsie 2.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Lijkt er op dart je 2 fysieke harde schijven in je laptop hebt zitten. Je zou je laptop eens kunnen openschroeven en kijken of alles wel helemaal lekker zit qua connectoren.
Als je daarmee niets kunt oplossen zou je nog eens in de BIOS kunnen kijken of de schijf daar wel zichtbaar is
En anders de schijf aan een andere PC hangen om te kijken of hij stuk is, of dat misschien je controller stuk is
 
Hoi,
Welkom op Helpmij
Je hebt idd maar 1 schijf en het lijkt erop dat je partitietabel beschadigd is.
Download deze gratis software (Eng) om het probleem op te lossen of gebruik een v.d. herstelopties van je laptop-fabrikant.
Nog een uitstekend alternatief (ook weer Eng helaas maar dat zijn zo'n soort progs bijna allemaal).
Probeer anders eerst een chkdsk /f
 
Laatst bewerkt:
Iets klopt er niet, de partitie die de D: was is compleet weg, lees bij de specs van deze laptop dat die geleverd wordt met een 500GB of 1TB schijf, de vraag is welke erin zat, een netto schijf van 820GB is een raar getal overigens.

Indien de partitietabel vernaggeld zou zijn zou je dat zien in schijfbeheer, dat is niet het geval, de enige verklaring is dat er gebruikt is gemaakt van backup/clone/image software waarbij de C: partitie was gekopieërd en teruggezet, dan is de rest van de ruimte idd weg maar dan had de C: en D: weg moeten zijn, de C: is er nog, is er gebruik gemaakt van image software?

Of er was gebruik gemaakt van een externe schijf die de D: was.

Om zeker te zijn zou je eens op kunnen starten via de cd/dvd en met gparted kunnen kijken, dan is alles onafhankelijk van windows, daar staat die TestDisk ook op.
http://gparted.sourceforge.net/livecd.php
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan