Dagen berekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

cosimaro

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2008
Hallo,

In excel bestaat er een funktie: DAGEN360. Deze wordt vooral gebruikt voor de berekening van intresten cfr. de banken.

Bestaat deze funktie ook in Acces??? Kan deze nergens vinden. Heb op dit moment de DATEDIFF gebruikt maar als ik dan de tabellen naast elkaar leg heb ik natuurlijk in excel minder dagen.

Moet ik eventueel mijn gegevens uit acces exporteren naar excel? Zo ja kan ik dat dan doen vanuit een query?

Kan er dan iemand mij helpen hoe ik dat moet doen?

Groeten

Voor zover ik weet bestaat deze functie in access niet. Gegevens naar Excel exporteren en daar de bereking uitvoeren is een optie. Het kan ook wel in Access ingebouwd worden. Wat het beste is, is mede afhankelijk van:

Wie zijn de gebruikers?
Waar wordt het voor gebruikt?
Waar ligt het beheer?

En misschien zijn er nog meer dingen waar het van afhankelijk is.

mvg
Charles

Voor zover ik weet bestaat deze functie in access niet. Gegevens naar Excel exporteren en daar de bereking uitvoeren is een optie. Het kan ook wel in Access ingebouwd worden. Wat het beste is, is mede afhankelijk van:

Wie zijn de gebruikers?
Waar wordt het voor gebruikt?
Waar ligt het beheer?

En misschien zijn er nog meer dingen waar het van afhankelijk is.

mvg
Charles

De gebruikers zijn mensen dewelke niet sterk zijn in office produkten.
Het wordt gebruikt voor intresten te berekenen en om de te betalen intresten, dewelke ons aangerekend worden met verschillende intrestvoeten te kunnen nakijken.

Het beheer ligt bij mij

Dan is de optie voor een export naar excel goed te doen, omdat je zelf het beheer voert b.v. Ontwikkel je een tool voor gebruik door derden dan is het wellicht handiger om het in te bouwen.

Dan is de optie voor een export naar excel goed te doen, omdat je zelf het beheer voert b.v. Ontwikkel je een tool voor gebruik door derden dan is het wellicht handiger om het in te bouwen.

En hoe kan ik zo'n tool ontwikkelen? Ik zou deze dan willen inbouwen in een query maar ik ben nog maar een beginner.

Ik bedoel met tool meer een database die je voor verspreiding wilt aanbieden. Bijvoorbeeld een Contact Management Systeem of een database om je DVD verzameling in op te slaan.

Wil je een rente berekening integreren in je database, dan heb je daarvoor wel VBA kennis nodig.

Even een aanvulling. Hoe ziet je query eruit (welke gegevens staan er in)?

Ik bedoel met tool meer een database die je voor verspreiding wilt aanbieden. Bijvoorbeeld een Contact Management Systeem of een database om je DVD verzameling in op te slaan.

Wil je een rente berekening integreren in je database, dan heb je daarvoor wel VBA kennis nodig.

Op dit moment heb ik via een query reeds een renteberekening is acces gemaakt. Hiervan heb ik een rapport gegenereerd. Aangezien de dagen verschillen van een berekening in Excel zou ik eventueel een query willen maken zonder de renteberekening metenkel gegevens zoals bedrag, vervaldag, date(), en deze exporteren naar excel maar rechtstreeks vanuit de query of via een macro.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan