DAT extensions

Status
Niet open voor verdere reacties.

giezenjh

Gebruiker
Lid geworden
30 jul 2003
WinXP pro

Geachte helper(s),

Vraag: Hoe open ik een bestand met een
DAT extension?

Ik heb een diskette met een bridgeprogramma.
Open ik dat om het te installeren, dan zie ik het bestand SETUP.DAT, dat moet ik openen om het programma te installeren, denk ik!
Klik ik daarop, krijg ik een venster met een waarschuwing. Ik klik toch op "openen met".
Heb twee keuzes, beide voor mijn doen, goed uitgeprobeerd om de oplossing te vinden, o.a. via filext.com en diverse programma's die op mijn harde schijf staan, zoals irfanview en nog 7 anderen. Met deze laatste 8 ging het dus niet.
Heb er veel gelezen maar kom er niet tegen, hoe ik voornoemde file nu moet openen. Het zal er wel ergens moeten staan, denk ik, maar ik vind het niet.

Als voorheen, helpmij had voor mij altijd de oplossing, tot nu toe!

B.v.d. voor iedere hulp of reactie,
Ko

Geplaatst door giezenjh
Open ik dat om het te installeren, dan zie ik het bestand SETUP.DAT, dat moet ik openen om het programma te installeren
Om het te OPENEN heb je alleen Kladblok maar nodig. En dan zie je waarschijnlijk een heleboel wartaal.:)
Om een bestand UIT TE VOEREN zal het een exe-bestand moeten zijn.
Je kunt dus proberen de extensie .dat in .exe te veranderen via rechtsklikken en Naam wijzigen.
Kijk daarna eens of de installatie wel lukt.

Guus.

Win XP pro

Hallo Guus abc.
Jouw Schotland prentjes bekeken, mooie plaatjes maar het monster van Loch Ness ontbreekt nog...!!!!!!

Nu serieus:
Sorry, ik kom er niet uit wat jij bedoelt!
Ik heb het programma jaren lang gebruikt met win 98 maar recent naar winXP pro gegaan en probeer het nu weer te installeren. Ik had het op D gesafed maar het wilde daar ook niet openen. Alles verwijderd en dacht "gewoon" opnieuw te installeren! Helaas niet!
Nu zag ik pas weer dat mijn kennis van wie ik dit programma had gekregen, dat hij op de eerste diskette het volgende heeft geschreven: Start:<Bridge.Com>.
Als ik het mij goed herinner heeft het iets met DOS te maken!
Vraag nu: hoe kom ik op DOS omdat in te tikken?
B.v.d.
Ko

Laatst bewerkt:
Geplaatst door giezenjh
Jouw Schotland prentjes bekeken, mooie plaatjes maar het monster van Loch Ness ontbreekt nog...!!!!!!
Nee, hoor. Op de grote foto's kun je klikken voor meer info. Kijk hier maar eens, klik op de foto en daar is het monster.:)

Van XP in combinatie met DOS heb ik niet zoveel verstand - heb zelf nog Win98.
Maar op de site van Fred, een van onze forumleden, kun je misschien de oplossing vinden.
Zo niet, stuur hem een mailtje.

Guus.

Geplaatst door Pretender
staan er niet meer bestanden op die diskette dan?

Hallo Pretender,
Ja een hele boel maar setup is de enige met DAT.
Wat er in voorgaande mail aan Guus ontbreekt is wat er op de diskette is geschreven. Dit geprobeerd aan te vullen maar het wil niet mee.
Misschien naar jou:....... Start:<Bridge.Com>
Mijn herinnering heeft het iets met DOS te maken.
Bedankt voor jouw reactie,
B.v.d.
Ko

zou je misschien een screenshot kunnen maken van wat er op de diskette staat?

T.a.v. Pretender,

De samengestelde bijlage (2 diskettes) met de bridgebestanden is precies 100KB groot, moet dus te openen zijn.
Vreemd, dat alleen dat setupbestand een .dat extension heeft.
Ik hoop dat er een oplossing gevonden wordt. Ik wil mijn laptop volgende week mee op vakantie nemen.
B.v.d. voor jouw inspanning.
Ko

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan