• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

data automatisch verplaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

stefano

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2004
Berichten
865
Ik wil data filteren uit een kolom ( unieke data ) en die automatisch overzetten naar een tweede tabblad. Kan iemand helpen aub ?
dbv,

Stefano

PS : zie bijlage
 

Bijlagen

  • helpmijnl.xls
    24 KB · Weergaven: 40
Al eens gedacht aan Uitgebreid filter ?

Mvg

Rudi
 

Bijlagen

  • helpmijnl(1).xls
    32,5 KB · Weergaven: 34
Rudi,

Ik heb daar gisteren een halve dag op gezocht, geloof het of niet, maar

Sub filter()
[a_msv_1!A2].CurrentRegion.Columns(1).AdvancedFilter xlFilterCopy, , [Blad2!A2], True
End Sub

uit mijn duim zuigen, sorry, dat kan ik niet, ik heb daar de kennis niet voor.

hartelijk dank voor de hulp

Stefaan
 
Maar Rudi .... :eek:

Ik probeer die code automatisch te laten uitvoeren bij openen van het bestand . Dus probeer ik :


Code:
Sub filter()
[a_msv_1!A2].CurrentRegion.Columns(1).AdvancedFilter xlFilterCopy, , [Blad2!A2], True
End Sub

Code:
Private Sub Workbook_Open()
    Run filter()
End Sub

maar zelfs het kleinste kind weet dat dat niet zal werken :confused:
 
Ofwel
Code:
Private Sub Workbook_Open()
Call filter
End Sub

of anders
Code:
Private Sub Workbook_Open()
[a_msv_1!A2].CurrentRegion.Columns(1).AdvancedFilter xlFilterCopy, , [Blad2!A2], True
End Sub

Mvg

Rudi
 
Alleen krijg ik hem nu niet aan de praat ... :confused:
 

Bijlagen

  • molen3.zip
    65,5 KB · Weergaven: 32
1.Een Workbook_Open event hoort in ThisWorkbook
2.Er ontbrak een kolomletter waar het filter geplaatst moest worden. Heb 'm nu eventjes in G1 gezet. Dat moet je dan zelf maar naar wens aanpassen

Mvg

Rudi
 

Bijlagen

  • molen3.rar
    46,4 KB · Weergaven: 25
na het plakken en overzetten van de gegevens gebruik ik onderstaande formule om gegevens op te halen . Dat lukt voor de cijferdate, maar niet voor de tekstdata. Nochthans gebruik ik onderstaande formule voor allebei.
Als ik echter de cel a6 met 1 vermenigvuldig, dan lukt alles prima. Hoe kan ik dit oplossen zonder vermenigvuldigen ?



Code:
=ALS(ISFOUT(VERT.ZOEKEN(formules!A6;Blad2!I3:J271;2;ONWAAR));"";VERT.ZOEKEN(formules!A6;Blad2!I3:J271;2;ONWAAR))
 
Post eens een voorbeeld zodat we kunnen zien waar en waarom het misloopt, want nu is het maar raden naar de oorzaak.

Mvg

Rudi
 
zie bijlage

dbv,

Stefaan
 

Bijlagen

  • molen31.zip
    18,3 KB · Weergaven: 27
Op blad1 staan je codes als tekst, op blad2 maak je er een getal van door de vermenigvuldiging *1 en op blad3 terug tekst. Maak er op alle bladen ofwel getallen van of verwijder de vermenigvuldiging op blad2 en je probleem is opgelost

Mvg

Rudi
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan