Data COM-poort achter cursor invoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ajanszoo

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2008
Hoi,

Wie weet hoe je in VB6 de data vanaf de COM1, àchter de bestaande cursorpositie kan krijgen. Ik heb hier ooit eens een .exe programma van gevonden, maar nu wil dit zelf in VB6 namaken. Ik weet al wel dat je met de MSComm1 moet werken, maar ik zoek de code om het achter de cursor van bijv. MS-Word in te voegen of dat het in een cel van Excel komt.

Alvast bedankt.

als het invoer-vak de focus heeft, ofwel, insert-after-carret (knipperende streepje) kan je met SendKeys werken:
Code:
sendkeys "hallo"
sendKeys "{ENTER}" [COLOR="SeaGreen"]'geloof ik[/COLOR]
sendkeys "3"

:thumb:

OK, maar met welke code zorg je dan dat continu de invoervak de focus heeft ?

Albert.

Hey, dat is niet wat je wilde! :p

maar ik zoek de code om het achter de cursor van bijv. MS-Word in te voegen of dat het in een cel van Excel komt.
(ja, bijvoorbeeld dus dikgedrukt...)
Wat bedoel je dan precies? Wanneer wil je precies dat de data van je COMpoort ergens verschijnt? Hoe? Wat?

Ik krijg gegevens van een weegschaal binnen via een seriele kabel.
De data is bijv. " 2,25 kg"
Via een applicatie "WinKey" wordt dan deze data achter de cursor ingevoegd van het Office programma waar je op dat moment in werkt.
Deze applicatie heb ik ooit eens van iem. gekrgen, maar is vrij beperkt, werkt bijv. alleen op 9600Bd,n,8,1
Dit wil ik zo maken in VB6 dat dit variabel is in te stellen.
Wat ik alleen nog niet weet is hoe de data vanaf de compoort wordt overgezet naar de cursor-positie.
Ik zou je graag een voorbeeld van het programma laten zien maar ik het niet in dit venster afgedrukt.

ALbert

Uhm... Ik volg je niet precies. Wat bedoel je met
werkt bijv. alleen op 9600Bd,n,8,1
?

Maar bedoel je toevallig dit?
0. Programma draait op de achtergrond
1. Op het moment dat iemand op de weegschaal gaat staan, laad de data uit de COM poort en sla deze tijdelijk op naar een variabele
2. 'stuur' deze variabele naar het actieve scherm, bijvoorbeeld MS word of notepad​

En heb je al code? Kan je dit in dat geval laten zien tussen [code ] en [/code ] tags?

Zodra dit programma actief is, zal alle data wat binnenkomt op de poort direct achter je cursor komen. Wissel je bijv. van Word naar Excel, dan zal de data in de cel terecht komen van de cel die je hebt aangeklikt, of in cel A1 als je niks hebt aangeklikt.

9600Bd,n,8,1 zegt iets over de instelling van de rs232 communicatie:

9600 Baud (snelheid v. overdracht)

n(one) parity bits

8 data bits

1 stopbit.

Albert

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan