data in acces niet opgeslagen in record staat #verwijderd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Noortd

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2013
Ik heb een database in access 2010 FE en BE met 6 gebruikers. Deze staan op het netwerk.
Ik heb diverse formulieren gemaakt op basis van query's die gegevens uit een of meerdere tabellen halen.

Eén gebruiker heeft steeds problemen met opslaan van de data.

Specifiek in één formulier (gegevens van query gemaakt uit 3 tabellen) met memovelden volgt bij haar na invoeren regelmatig #verwijderd in de record en zijn de data niet opgeslagen.
In een ander formulier staat bij haar soms alleen ####, ook daar krijg ik geen grip op, het niet als ik probeer in te voeren en test.(op mijn pc en met mijn profiel)
Ik kan het niet reconstrueren, want zelf heb ik dat niet.

Tot nu toe heb ik het volgende geprobeerd:
Haar profiel is op het netwerk vernieuwd,
FE en BE in dezelfde map op het netwerk gezet
Ze heeft op de pc vanhaar buurman gewerkt
De query’s en relaties nagekeken, (die zou ik nog een keer helemaal opnieuw kunnen maken.)
Me.refresh op recordnivieau toegevoegd in het formulier
Na al deze acties krijgt ze weer na invoeren #verwijderd en als ik het op mijn pc en op probeer gebeurt het niet.
Heeft iemand een idee?Ligt het aan de memovelden?Netwerk?

Een memoveld heeft doorgaans niet de macht om één gebruiker dwars te zitten. Heb je getest door als die persoon in te loggen in de db? Ik krijg de indruk dat je hebt inlogd met je eigen profiel, en dan is het logisch dat je geen problemen hebt, want die had je al niet.

3 verwijderd record

Beste Michel

Bedankt voor je reactie
Ik heb inderdaad ook steeds met haar FE getest. Maar afgelopen donderdag had ik de Me.refresh erop gezet en had ze een nieuw profiel gekregen van systeembeheer en vrijdag (gisteren) kreeg ik thuis melding dat het weer mis was. Nu heb ik net in kunnen loggen op mijn werk en ben weer met haar profiel aan de gang gegaan. Het ging allemaal prima tot ik bij twee leerlingen in het Memoveld de melding kreeg.
De rest ging allemaal goed (het is een db voor 250 leerlingen die in een aanmeldprocedure zitten en waarvan heel veel testgegevens en diagnoses etc etc moeten worden verwerkt.)
Er kwam een runtime error op Me.Refresh en als ik in de tabel het betreffende record wilde bewerken kwam de melding dat de gegevens door een andere gebruiker geupdate zijn. verder was er niemand in de database aan het werk, dus er lijkt een vergrendeling op te blijven zitten
macromelding bij #verwijderd-meldingintabel bij 3verwijderd.jpg
Ik heb van de week de vergrendeling anders gezet in de database: Standaardrecorvergendeling 'alleen bewerkte record' en verder staat gedeeld gebruik aan.
Ik heb nu de twee rijen waar problemen mee waren uit 3 van de 4 tabellen in de database verwijderd en vervolgens opnieuw gevoerd. Hierna ging het wel goed. Enig idee waarom de records vergrendeld en onbruikbaar worden?
Met dank en groet Nelleke

Enige wat ik kan bedenken is dat er in het memoveld tekens (al dan niet zichtbaar) hebben gestaan die niet mogen. Ik heb het wel eens eerder gezien bij een database. En ook daar was het verwijderen van het betreffende record de oplossing.

Problemen met opslaan record

Bedankt,
Dan ga ik dat eens navragen en er op letten én uitproberen natuurlijk. Ben benieuwd.
In de naam van de leerling stond wel een umlaut maar dat lijkt me niet relavant.

Groet Nelleke

Problemen met #verwijderd opgelost

Ik ben aan het testen geweest met leestekens, maar dat leverde niets op.
Het vergrendelen triggerde me, dus daar heb ik verder op getest:
Test instellingen Access:

Opties bij clientinstellingen:
Instellingen: recordvergrendeling
Twee FE databases open
Twee personen zijn bij dezelfde leerling gegevens aan het invoeren
Frm Testgegevens
Frm Zienswijze
Degene die eerst record klaar heeft gaat goed
Degene die vlak daarna afsluit krijgt #verwijderd ; melding de record is vergrendeld.
Hierna kan er niets meer gedaan worden in het betreffende veld
Dit gebeurt dus als er twee personen in dezelfde leerling aan het werk zijn
Opties bij clientinstellingen:
Instellingen: geen vergrendeling
Twee FE databases open
Twee personen zijn bij dezelfde leerling gegevens aan het invoeren
Frm Diagnose
Frm Zienswijze
Beiden kunnen probleemloos in verschillende records van dezelfde leerling werken.

Frm zienswijze: Werken in hetzelfde record:
Degene die het eerst record klaar heeft gaat goed
Degene die vlak daarna de record wil opslaan krijgt melding dat door iemand anders record is bijgewerkt. De ingevoerde tekst van de ander wordt getoond en de door de 2e persoon ingevoerde gegevens verdwijnen

Ik heb dus de recordvergrendeling er helemaal af gehaald en gekozen voor geen vergrendeling. Er worden nl steeds per testgroep gegevens verwerkt van zo'n 15 leerlingen door 3 personen. Maar ieder heeft een eigen onderdeel. Ik ga er vanuit dat de verwijderproblemen zijn opgelost en ik snap dat ik er nooit last van had omdat ik niet specifiek in dezelfde groep aan het testen was als waar de rest in aan het werken was. Ik zet het hiet in ieder geval neer voor als iemand hetzelfde probleem heeft. Bedankt voor het meedenken!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan