data lemiet

Status
Niet open voor verdere reacties.

e de waele

Verenigingslid
Lid geworden
28 dec 2000
ik heb een paar vraagjes over het datalemiet.
1 als ik gewoon verbinding heb met de provider en ik doe verder niets kost mij dit dan datalemiet?
2als ik gewoon internet (dus kijken en wat lezen) kost dat ook limiet?
3 als on line ben en ik load niets gaat er dan ook datalemiet af?
4vraag is eigen lijk wanneer gaat er datalemiet af als ik wat doe ?
e d w

Elke keer als je gegevens van je provider ontvangt of als je gegevens verstuurt wordt dit tot je datalimiet gerekend. Gewoon verbinding hebben kost (bijna) niets, maar elke keer als je een webpagina bekijkt of bijvoorbeeld een bestand downloadt, dan telt dat allemaal mee.

maybe nog een aanvullinkje:
als jij slechts online bent en webpagina's bekijkt, dan hoef je niet bang te zijn dat je de datalimiet overschrijdt.
Sterker nog: als jij 1x per week een paar MP'3tjes download, dan nog zou het mij sterk lijken als je de datalimiet overschrijdt.

Anders wordt het wanneer jouw provider een datalimiet van 50 MB per maand heeft vastgesteld, maar dat lijkt mij onwaarschijnlijk. (een MP3tje is veelal tussen de 2,5 en 6 MB)

Als je toevallig een provider hebt die fairusepolicy hanteert, dan hoef je je geen zorgen te maken.

Er gaat ongeveer altijd van je data limiet af,
Ik heb hier een computer staan die dienst doet als router, als ik een dag niets heb gedaan gewoon de pc laten opstaan kost dit mij ongeveer 2 mb per dag.

Als je een datalimiet van 10 gb dan kom je ruim toe,
ik gebruik bv elke maand 4 gb, en ik surf samen met mijn gezin tamelijk veel.

Ja, om de verbinding te onderhouden worden er toch steeds berichtjes over en weer gestuurd. Daarmee haal je dan inderdaad misschien 2 mb per dag, maar op een datalimiet van een paar GB valt het toch weer mee.

IK heb nu adsl met een data lemiet van 250mb/maand en 100mb extra kost 1 euro
wat denkkt u daar van?
e d w

Dat ligt eraan waarvoor je het gebruikt. 1 euro voor 100 mb extra is niet zo veel, maar als je alleen maar webpagina's bekijkt en heel misschien eens een mp3'tje wil downloaden dan kun je met 250mb ook wel vooruit.
Als je merkt elke maand snel aan de 250 mb te zitten dan zou ik die 100 mb er zeker bij nemen.

dat heb ik dan ook gedaan ik zal het meest surfen om gegevens te weten te komen ik gebruik internet het meest voor gegevens te achterhalen of voor informatie maar muziek of film dat doe ik vrijwel nooit
e d w

250 vind ik wat weinig, 1gb heb je toch wel nodig denk ik :)

voor de toepassing zoals hij die beschreef ?

............data lezen van webpagina's en daartoe surfen ? Dan lijken mij die 250 Mb ruimschoots toereikend.

ik zal dit zelf wel ondervinden als ik steeds maar datalemiet moet bij kopen
dan zal ik dat toch wel ondervinden?
iedereen alvast bedankt voor de antwoorden en een goed 2006
e d waele

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan