Kristinho1978
Gebruiker
- Lid geworden
- 2 jul 2015
Via een macro lees ik een heleboel buitenlandse bestanden in. Bij vrijwel alle bestanden gaat dat prima, maar bij een handjevol krijg ik een popup "Data Link Properties" te zien.

Hierdoor luktt het niet om mijn macro verder te laten doorlopen.
Ik heb gekeken naar de verschillende bestanden en ik weet hett niet zeker, maar het zou kunnen dat het komt doordat er wat aparte tekens in de bestanden gebruikt worden. Bij een bestand zit er een foutmelding in en komt dus een # voor; bij bestanden betreft het Spanjaarden waarbij de n-tilde (~) voorkomt en bij een betreft het een slowaaks bestand - daar stikt het van de aparte tekentjes.
Zou het kunnen dat de DLP popup hierdoor tevoorschijn komt? En hoe kan ik dat fixen? Ik zou het niet erg vinden als de aparte tekens gewoon genegeerd zouden worden ofwel dat ie er iets soortgelijks voor in de plaats zet.
Hierbij de macro die ik gebruik:

Hierdoor luktt het niet om mijn macro verder te laten doorlopen.
Ik heb gekeken naar de verschillende bestanden en ik weet hett niet zeker, maar het zou kunnen dat het komt doordat er wat aparte tekens in de bestanden gebruikt worden. Bij een bestand zit er een foutmelding in en komt dus een # voor; bij bestanden betreft het Spanjaarden waarbij de n-tilde (~) voorkomt en bij een betreft het een slowaaks bestand - daar stikt het van de aparte tekentjes.
Zou het kunnen dat de DLP popup hierdoor tevoorschijn komt? En hoe kan ik dat fixen? Ik zou het niet erg vinden als de aparte tekens gewoon genegeerd zouden worden ofwel dat ie er iets soortgelijks voor in de plaats zet.
Hierbij de macro die ik gebruik:
HTML:
Sub Consolidation()
Call ListOfUsersAndPaths
Application.DisplayAlerts = False
Dim j As Integer
Dim k As Integer
Range("A11").Select
k = Sheets("List").Range("C1").Value
For j = 0 To k
Path = Worksheets("List").Range("B2").Offset(j, 0)
For Each fl In CreateObject("scripting.filesystemobject").GetFolder(Path).Files
With Workbooks.Add(fl)
ThisWorkbook.Sheets(1).Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1) = fl
ThisWorkbook.UpdateRemoteReferences = False
.Sheets(1).UsedRange.Copy
ThisWorkbook.Sheets(1).Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1).PasteSpecial -4163
.Close False
End With
Next
Next j
Application.DisplayAlerts = True
End Sub