• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Data Link Properties

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kristinho1978

Gebruiker
Lid geworden
2 jul 2015
Via een macro lees ik een heleboel buitenlandse bestanden in. Bij vrijwel alle bestanden gaat dat prima, maar bij een handjevol krijg ik een popup "Data Link Properties" te zien.

DLP.jpg

Hierdoor luktt het niet om mijn macro verder te laten doorlopen.

Ik heb gekeken naar de verschillende bestanden en ik weet hett niet zeker, maar het zou kunnen dat het komt doordat er wat aparte tekens in de bestanden gebruikt worden. Bij een bestand zit er een foutmelding in en komt dus een # voor; bij bestanden betreft het Spanjaarden waarbij de n-tilde (~) voorkomt en bij een betreft het een slowaaks bestand - daar stikt het van de aparte tekentjes.

Zou het kunnen dat de DLP popup hierdoor tevoorschijn komt? En hoe kan ik dat fixen? Ik zou het niet erg vinden als de aparte tekens gewoon genegeerd zouden worden ofwel dat ie er iets soortgelijks voor in de plaats zet.

Hierbij de macro die ik gebruik:

HTML:
Sub Consolidation()

Call ListOfUsersAndPaths
Application.DisplayAlerts = False
Dim j As Integer
Dim k As Integer

Range("A11").Select
  k = Sheets("List").Range("C1").Value

For j = 0 To k
    Path = Worksheets("List").Range("B2").Offset(j, 0)
    For Each fl In CreateObject("scripting.filesystemobject").GetFolder(Path).Files
    With Workbooks.Add(fl)
      ThisWorkbook.Sheets(1).Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1) = fl
      ThisWorkbook.UpdateRemoteReferences = False
         .Sheets(1).UsedRange.Copy
     ThisWorkbook.Sheets(1).Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1).PasteSpecial -4163
       .Close False
    End With
    Next
  Next j

Application.DisplayAlerts = True 
End Sub

Wil je dat deze bestanden overgeslagen worden?
Gebruik dan...
Code:
On error resume next
....in het begin van de code.

Ik heb 'm toegevoegd op regel 10, net voor de loop. Is dat te laag? Want ik krijg nog dezelfde popup.

(Overigens lijkt het bij nader inzien toch niet aan de gekke tekens te liggen. Ik heb ze in de bronbestanden aangepast maar ik krijg nog steeds foutmeldingen bij deze bestanden. Enig idee waardoor ze worden veroorzaakt?)

Hmmm ja. BBlijkbaar doet het zich in excel 2010 nog steeds voor...
Tja, dan zal ik eens moeten kijken wat de 4 bestanden waar het zich voordoet, zo bijzonder maakt ten opzichte van de andere files.
Toch bedankt!

Hmmm ik ben misschien iets verder.
Bij alle mappen is het aantal zichtbare bestanden in de map gelijk aan het aantal bestanden dat bij Properties wordt weergegeven.
Enkel bij de probleemmappen is het aantal effectieve bestanden 1 lager dan wat er wordt weergegeven.
Hier is dus om de een of andere reden een tijdelijk bestand aangemaakt wat verborgen blijft en niet weggaat.
Hierdoor loopt mijn macro niet door.

Is het mogelijk om de macro zo aan te passen dat alleen gegeken wordt naar de excelbestanden en dat ook alleen de excelbestanden ingelezen worden? Regel 13 zou dan aangepast moeten worden denk ik. Ben benieuwd!

Nieuwe regel 14 invoegen.
Code:
If InStr(fl, ".xls") > 0 Then

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan