Data opvragen en weergeven

• Onderwerp starter Onderwerp starter Lsj
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Lsj

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2008
Goed ik ben nu al weer een tijdje verder en ik ben zeer dankbaar voor vorige hulp die ik ontvangen (Dank daarvoor :D)
Maar nu zit ik alweer met een volgend probleem:
PHP:
<?php
$Zoeken = $_POST["Zoeken"];
if (empty($Zoeken))
{
  $opmerking = "<br> U bent vergeten om de zoekopdracht in te vullen!";
  echo($opmerking);
}
else
{
$mysql = mysql_connect("localhost","***","***") or die (mysql_error());
mysql_select_db(leerling_7lvs) or die ("Could not select database because ".mysql_error());
$appeltaart = mysql_query("SELECT * FROM Leerlingdata WHERE Naam = '$Zoeken'") or die (mysql_error());
print_r(mysql_fetch_array($appeltaart));
mysql_close($mysql) or die ("Het verbreken van de verbinding is mislukt");}
?>

Hierin krijg ik dit te zien:
Array ( [0] => 18328 [Leerling_nummer] => 18328 [1] => Joost [Naam] => Joost [2] => Meulenkamp [Achternaam] => Meulenkamp [3] => Poepstraat [Adres] => Poepstraat [4] => 666 [Huisnummer] => 666 [5] => 3424TY [Postcode] => 3424TY [6] => IJsselstein [Woonplaats] => IJsselstein [7] => 2147483647 [Tel_nummer] => 2147483647 ) [Woonplaats]
(Dit was als voorbeeld gebruikt ;P)

Dat wil ik niet. Wat ik wil is dat alles netjes zou worden geplaatst op regels achter elkaar:
Leerlingnummer:
Naam, Achternaam:
etc.

Is dat uberhaupt mogelijk?

Laatst bewerkt:
print_r dumpt als het ware gewoon alles uit die array

Dit zal je leuker vinden.
Met de WHILE loop je alle resultaten langs.

PHP:
<?php 
$Zoeken = $_POST["Zoeken"]; 
if (empty($Zoeken)) 
{ 
  $opmerking = "<br> U bent vergeten om de zoekopdracht in te vullen!"; 
  echo($opmerking); 
} 
else 
{ 
$mysql = mysql_connect("localhost","{gebruiker}","{wachtwoord}") or die (mysql_error()); 
mysql_select_db(leerling_7lvs) or die ("Could not select database because ".mysql_error()); 
$appeltaart = mysql_query("SELECT * FROM Leerlingdata WHERE Naam = '$Zoeken'") or die (mysql_error()); 
while($row = mysql_fetch_array($appeltaart)) {
  echo
  'Leerlingnummer: '. $row['Leerling_nummer'] .'<br />
  Voornaam: '. $row['Naam'] .'<br />
  Achternaam: '. $row['Achternaam'] .'<br />
  Adres: '. $row['Adres'] .' '. $row['Huisnummer'] .'<br />
  Postcode: '. $row['Postcode'] .'<br />
  Telefoon: '. $row['Tel_nummer'] .'<br /><br />';
}
mysql_close($mysql) or die ("Het verbreken van de verbinding is mislukt");} 
?>

Laatst bewerkt:
Ooh dit is ZO'N goede code!
Zelfs als er meerdere gevonden zijn, geeft hij ze nog netjes weer.
Ontzettend bedankt!!! :thumb:

Status "opgelost"?

Wees ook zo slim om even je MySQL gegevens te wijzigen in je begin post. Je wilt niet iedereen in je database hebben ;)

Ok de code werkt super, maar we zijn op het volgende probleem gestuit:
We willen dat niet iedereen die inlogt alle pagina's kan bekijken. We willen dus een soort controle van de Bevoegdheid bovenaan een pagina voordat je verder gaat.
Tot nu toe hadden we dit in ons inlogscript, waarbij we de bevoegdheid proberen op te slaan in een variabele. Hij gaf echter een probleem van "Parse error: syntax error, unexpected T_CONSTANT_ENCAPSED_STRING in /home/leerling/domains/leerling.annavanrijn.nl/public_html/lsj/login2.php on line 29
".
Dit is onze inlogcode:
PHP:
<?php

$link = mysql_connect("localhost","***","***") or die (mysql_error());

mysql_select_db(leerling_7lvs)
or die ("Could not select database because ".mysql_error());

$match = "select Nummer from Gebruikersnamen where Gebruikersnaam = '".$_POST['Gebruikersnaam']."'
and Wachtwoord = '".$_POST['Wachtwoord']."';"; 

$qry = mysql_query($match)
or die ("Could not match data because ".mysql_error());
$num_rows = mysql_num_rows($qry); 

if ($num_rows <= 0) { 
echo "Sorry, de gebruikersnaam en/of wachtwoord is verkeerd.<br>";
echo "<a href=inlog.html>Opnieuw!</a>";
exit; 
} else 
{
setcookie("loggedin", "TRUE", time()+(3600 * 24));
setcookie("mysite_username", "$Gebruikersnaam");
if ($match = "select * from Gebruikersnamen where Gebruikersnaam = '".$_POST['Gebruikersnaam']."'
and Wachtwoord = '".$_POST['Wachtwoord']."'");
{
echo "Ga naar de <a href=leraren.html>leraren site</A>";
}
$Bevoegdheid = "SELECT Bevoegdheid FROM Gebruikersnamen WHERE Gebruikersnaam = '".$_POST['Gebruikersnaam']."'
and Wachtwoord = '".$_POST['Wachtwoord']"'";
echo $Bevoegdheid;
exit;
};
?>
Hoe zou de code van zo'n controle er uit zien? Ik heb namelijk gezocht via Google, maar ik kan er niks over vinden :S
Ook werkt de uitlog code niet: Destroy_session(?,?) Wat vul ik daar in om uit te loggen? Ik doe ontzettend m'n best om dit allemaal op te lossen, maar het vreet echt aan me.

Laatst bewerkt:
Erg robuust en logisch is het login-script niet.

Je zegt dat dit heeft gewerkt?

Jawel, zonder de $bevoegdheid kregen we de link naar de leraren site. Met $Bevoegdheid krijgen we niks.
Op deze site zie je hoe het er nu uitziet.

Laatst bewerkt:
Ja oke, maar je doet niets met de cookie. Je kijkt gewoon of de query gelijk is aan de query...

Daarnaast is session_destroy() alleen van toepassing op sessies, terwijl jij cookies gebruikt.

Er wordt niets met de bevoegdheid gedaan omdat je alleen de query hebt gemaakt maar hem niet verwerkt.
Je zult nog een mysql_query() en een mysql_fetch_array() toe moeten passen op $bevoegdheid

Ok, dankje, door je hints zijn we er uitgekomen. :thumb: Je zult waarschijnlijk voorlopig geen last meer van ons hebben (hopen we), aangezien we het morgen moeten inleveren.

Ciao! :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan