• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

data-query

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frank82

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2004
hallo,

Ik wil een query maken waarbij ik de gegevens uit een csv bestand in excel wil implementeren. Ik probeer dit vai externe data importeren, en dan nieuwe database query. Maar of hij kan het bestand niet vinden of hij zegt, het bestand heeft niet de verwachte indeling :(

Ook heb ik hem al in acces proberen te openen maar dan krijg ik de mededeling dat het scheidingsteken gelijk is aan een decimaal teken (terwijl voor de een punt en de ander comma wordt gebruikt) en opent ie hem vervolgens niet.

Weet iemand een oplossing voor een van beide, of nog beter voor allebei de problemen?

Alvast bedankt

Groeten
Frank

pen het CSV-bestand in Excel en volg de wizard die automatisch start.
Sla het bestand daarna op in Excel-formaat en zowel Excel als Access zullen er vermoedelijk geen problemen meer mee hebben.

Pennen? bedoel je overschrijven?
Dit is dus niet de bedoeling want het csv-bestand kent 95000 regels en dit kan excel dus niet volledig openen:(

Daarom wil ik dit via een query doen. En in een ander bestand is me dit al gelukt via een zogenaamde query_from_csv_file_677

Open i.p.v. pen. Sorry, O was weggevallen.

punt en komma heeft te maken met je windowsinstelling op de PC. Misschien kun je die (tijdelijk) aanpassen.

Kun je eventueel een klein voorbeeldje plaatsen?

Laatst bewerkt:
Nee dat is dus het probleem, omdat het csv bestand meer dan 95000 regels kent kan ik hem niet volledig in Excel openen maar "slechts" 65536 regels.

Kan het excel bestand wel doorsturen maar maar de query is alleen de bekijken met het onderliggende programma erachter (de csv bestanden)

Kweet alleen dat de query: "query_from_csv_file_677"
heet en ik vraag me af hoe ik hem in excel kan maken \ bewerken

Mogelijk kun je de query bewerken met msquery.
Deze staat (bij office97) standaard op de volgende plaats:
C:\Program Files\Microsoft Office\Office\msqry32.exe

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan