data recovery van een gecrashte hd

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0512

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2005
yo gasten hier ben ik weer met volgende probleem
van mijn zeer oude laptop, die nu feitelijk van mijn klein zusje is, is de HD gecrasht.

heb hd eruitgehaald, in zo'n "extern hd bakje" gestoken, pc detecteert hem, maar explorer.exe loopt er op vast, kan dus niets lezen

nu heb ik een progje gevonden, file scavenger, fantastisch ding, detecteert alle files die erop staan, MAAR, als k op recover klik, moet k betalen,... kent er iemand EEN GRATIS ALTERNATIEF?

En anders Testdisk, daar heb ik gister de verwijderde partitie van mijn externe 300 GB hardeschijf nog mee gered :)

Om welke versie van windows gaat het hier.

als het een nieuwere versie van windows gaat, met recovery dan ben je alle bestanden kwijt als je heeft geïnstalleerd. dan kan je beter een back-up aan maken.

Laatst bewerkt:
Humpe,
lees eerst eens goed waar de vraag over gaat. Het gaat niet om Windows recovery, maar om data recovery, dit zijn verschillende dingen. De topicstarter wil bepaalde data reden van de gecrashte hardeschijf.

het ging inderdaad om DATA recovery en niet om WINDOWS recovery, de windows is toch zowieso om zeep, er moet een nieuwe HD in die laptop eer die weer kan draaien

anywayz, topic solved, met dank aan dhr patrick-t voor het tooltje dat hij me verschafte, data is gered (of toch in de mate van het mogelijke) en gebackupt, hd ligt al klaar voor het containerpark

toch bedankt ook voor de andere reacties, zal die tooltjes ook eens bekijken, wie weet zijn ze ooit handig

anywayz, topic solved, met dank aan dhr patrick-t voor het tooltje dat hij me verschafte, data is gered (of toch in de mate van het mogelijke) en gebackupt, hd ligt al klaar voor het containerpark

Dat is erg aardig van Patrick-t, maar niet de bedoeling van dit forum, nu weet niemand met welk tooltje de data gered is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan