• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Data-uitwisseling tussen bron- en doelbestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

marco1612

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2013
Hallo,

Bij het bouwen van een dashboard wil ik de data scheiden van de samenvattingen en grafieken. Dus er is een bron- en doelbestand (office 2016). Op zich geen probleem zolang het bronbestand open staat.

Als deze gesloten is krijg ik een #waarde, ook als de bestandsnaam van het bronbestand voorzie van brackets, zoals in 'pad[naam_bronbestand]'!cellen

Daarnaast wordt het bronbestand wekelijks ge-update en moet een berekening als AANTAL.ALS('pad[naam_bronbestand]'!cellen;"") dus het actuele aantal rijen berekenen.

1. Hoe luidt de juiste formule om het aantal in een range uit een ander bestand te berekenen adhv criteria (bijv via AANTALLEN.ALS)?
2. Hoe bereken ik daarbij het juiste aantal rijen?

Bijgevoegd mijn (schlemielige) poging.

Bij voorbaat dank!

Marco

Bijlagen

Het bestand moet sowieso openstaan wil het werken.
Dit is een mooie klus voor power query. Dan hoeft het bestand niet open te staan. Het enige wat je hoeft te doen is de tabel vernieuwen.

De uitkomsten kunnen ook in ene, zonder de tabel. Daar kun je zelf even mee spelen.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Oh man, ik voel me stom... weer een geheel nieuwe wereld ontdekt in Excel!

Dank!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan