Data van defekte harddisk

• Onderwerp starter Onderwerp starter BEAT
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

BEAT

Gebruiker
Lid geworden
8 apr 2001
Is er een mogenlijkheid om data van een defekte HD te krijgen,en zoja kan ik dat zelf doen?

Als je hem de aan de voeding aankoppelt reageert hij dan nog of zie je hem gewoon niet meer in de bios of verkenner?

Er is een mogelijkheid om data te recoveren mar dan moet ie tenminste herkent worden in je schijfbeheer

Laatst bewerkt:
Als je hem de aan de voeding aankoppelt reageert hij dan nog of zie je hem gewoon niet meer in de bios of verkenner?

Er is een mogelijkheid om data te recoveren mar dan moet ie tenminste herkent worden in je schijfbeheer

Toen hij nog in pc zat gaf deze melding disk faillure,HD werd niet gevonden.
Zag hem ook nergens meer staan.

Als hij niet meer draait,is deprintplaat defect.
enigste is,andere printplaat.
merk,type,enzzz.

Ik zie hem wel in de bios,maar niet in verkenner

Hoi !

Data zijn ten allen tijde van een gesneuvelde HDD terug te halen !

Alleen: tegen welke prijs ?

Voor 1500 euri's of iets in die richting kom je 'n heel eind.....

Een andere mogelijkheid: jeg de HDD in een plasotic zak een nacht in de vriezer.

Daarna opnieuw aansluiten....misschien heb je geluk.

Die diagnose van: printplaat stuk (???) op afstand zou ik maar met 'n korreltje zout nemen,, dat slaat nergens op.

Greetz,

Harry.

Hoi !

Een andere mogelijkheid: jeg de HDD in een plasotic zak een nacht in de vriezer.

Die diagnose van: printplaat stuk (???) op afstand zou ik maar met 'n korreltje zout nemen,, dat slaat nergens op.

Greetz,

Harry.

Dat van in de vriezer heb ik al meer gehoord ik probeer het gewoon,wie weet.

Andere printplaat plaatsen werkt 99.99% NIET.Aangezien de specs van de hd identiek moeten zijn.Misschien heb je HEEEEEEEEEEEEL veel geluk.Wie weet.

succes

Hoi !

Greetz,

Harry.
ik probeer de vriezer methode misschien wel,heb ook wel eens ergens gelezen om hem in te spuiten met kontakt spray of er een tik op te geven?

Heb hem nu wel zichtbaar in bios maar niet in verkenner

Hallo,

zichtbaar in bios maar niet in verkenner?Da's goed nieuws!!

Dan kan je via schijfbeheer hem initialiseren en eventueel formateren,dan met een recover programma alle bestanden terughalen.

En zeker GEEN tik opgeven,nergens goed voor.

Succes:thumb:

Hallo,

Dan kan je via schijfbeheer hem initialiseren en eventueel formateren,dan met een recover programma alle bestanden terughalen.

Nou dat scheelt misschien weer dan?
Heb inmiddels een recover prg van een kennis gekregen.
Waar moet ik hem dan initialiseren,omdat hij hem niet in de verkenner ( mijn computer) ziet?
En formateren nadat ik evt de data heb kunnen 'redden'?

Hallo,

bij initialiseren en formateren wis ik toch alle data?
Zeker eerst het recover prg gebruiken?

Hoi !

Het recovery-programma op een andere schijf installeren, en zien wat er terug te halen valt.

Daarna....je kunt proberen te formatteren, maar voor mezelf zou ik 'n dergelijke schijf alleen nog als reserve beschouwen, en er zeker geen belangrijke bestanden meer op zetten.

Greetz,

Harry.

hallo,

aangezien hij herkent word in je bios en niet in je verkenner moet je hem eerst initialiseren en de volgende stap is formatteren om hem in je verkenner te zien.Je kan proberen zonder hem te formatteren maar ik denk niet dat het zal lukken.Andere mogelijkheid is hem benaderen via een boot cd(hirens boot cd) daar zit ook recovery progs op,maar ben niet zeker of dat zal lukken.Bij het formatteren worden je bestanden niet verwijderd en daarom moet je een recovery programma gebruiken om ze terug "zichtbaar" te maken.

groetjes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan