• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Data verwijderen en formules behouden

Status
Niet open voor verdere reacties.

egberth

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2004
Hallo,
Als ik in Excel in een tablad alle ingevulde ata wil verwijderen, worden gelijk alle formules van de cellen verwijderd. Weet iemand hoe ik de formules kan behouden?
Alvast bedankt, Egbert

Stel in A1 staat het getal 20 en in B1: =A1
Uiteraard zie je dan in B1 ook 20 staan
Wis je gegevens, dan wis je ook de formules.
Wat wel kan, is in plaats van de waarden de formules weergeven.
Als je dat wil, kies Extra - Opties en vink op het tabblad Weergave aan: Formules.
Maar het sprekt vanzelf, dat als je daarna het vinkje weer weghaalt, de waarden weer verschijnen.

oke dankjewel, maar er is nu dus geen manier om het bestand "leeg" op te slaan (dus alleen formules bewaren), zodat ik het de volgende keer weer kan (laten) invullen?

Ik heb geen verstand van macro's maar misschien is een optie om in een macro alle cellen op te nemen ie je regelmatig leeg wil maken. Koppel er dan een knop aan vast. Als dit je iets lijkt kan iemand anders je misschien verder helpen.

Het gaat om de plaatsen waar je gegevens invult, hier staan dan geen formules als het goed is. Als je het blad leeg wil starten is het te overwegen om van dat lege werkblad (incl. formules) een sjabloon te maken. Als dit gestart wordt via 'Bestand' 'Nieuw van sjabloon' selecteer je het betreffende sjabloon wat vervolgens de naam krijgt van het sjabloon met een toevoeging van een nummer (eventueel 'Opslaan als....')

Wil je niet met een sjabloon werken (?) dan kun je een macro opnemen en de velden waar je gegevens invult leegmaken. Gaat het om veel gegevens dan werkt dit niet super snel.

Succes,

deSmid.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan