Database is beschadigd

Status
Niet open voor verdere reacties.

croco20

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2012
Heef iemand een tooltje om een database te redden? Hij is net voor de kerst corrupt geraakt en is niet meer te redden met de door MS ingebouwde 'database herstellen' functie.

bvd

Je kunt proberen een nieuwe de te maken en daar je objecten in te importeren. Een corrupte db ligt vaak aan een formulier, dus die als laatste importeren. En als je weet welk formulier corrupt zou kunne zijn, die niet of als laatste importeren.
maar waarom stel je de vraag in het VBA forum, en niet in het Access forum?

Dat had ik dacht ik al geprobeerd maar ga het nogeens proberen. Ik heb me idd vergist door het onder vba te zetten ipv access, dus als de modernater dit nog kan verplaatsen zit het goed.

Laatst bewerkt door een moderator:
Daarnet heb ik de tabellen proberen te importeren, maar ik krijg vanuit de nieuwe database niet eens de tabellen (zoals gewoonlijk als de database in orde was) te zien en krijg daarbij de foutmelding dat de database is beschadigd. :(

Laatst bewerkt door een moderator:
Probleem is opgelost als volgt:

importeren wou niet lukken in een nieuwe database waarop ik het omgekeerde heb geprobeerd: exporteren naar de nieuwe database. De gegevens zitten gelukkig nog allemaal erin. Het lijkt erop dat idd een form beschadigd is geraakt. Alle forms verwijderen wou ook niet eens lukken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan