Witsenburg
Gebruiker
- Lid geworden
- 10 dec 2006
Hoi,
ik wil graag een Joomla! site maken, dus heb ik Joomla! en XAMPP gedownload. XAMPP geïnstalleerd, draait. Mooi. Dan naar de installatiehandleiding van Joomla!. Daar staat o.a.:
Geen idee... Ik heb uiteraard een gebruikersnaam en wachtwoord voor de gig webspace die ik heb, maar hoe kom ik aan die database? In het XAMPP control pannel kan ik naar de admin van mySQL. Daar zit een tabje 'databases' en daaronder vind ik er 2: information_schema en test. Maar er eentje toevoegen, of iets doen met die databases kan ik niet.
Ergo, hoe kom ik aan die mySQL database, zodat ik daarna met Joomla! aan de slag kan.
Dank voor input, sorry voor hoog newbee gehalte...
Hugo
ik wil graag een Joomla! site maken, dus heb ik Joomla! en XAMPP gedownload. XAMPP geïnstalleerd, draait. Mooi. Dan naar de installatiehandleiding van Joomla!. Daar staat o.a.:
MySQL database configureren
Zoals u bij de systeem vereisten heeft kunnen zien maakt Joomla! gebruik van een MySQL database. Deze moet u klaarmaken voor gebruik alvorens aan de installatie te beginnen. Tijdens de Joomla! installatie zult u de volgende gegevens nodig hebben:
* Naam van de MySQL database
* Naam van de MySQL host (meestal localhost)
* Gebruikersnaam
* Wachtwoord
Als u deze gegevens niet heeft of het niet zeker weet, vraag het dan even na bij uw Server/Hosting Provider alvorens aan de installatie te beginnen.
Geen idee... Ik heb uiteraard een gebruikersnaam en wachtwoord voor de gig webspace die ik heb, maar hoe kom ik aan die database? In het XAMPP control pannel kan ik naar de admin van mySQL. Daar zit een tabje 'databases' en daaronder vind ik er 2: information_schema en test. Maar er eentje toevoegen, of iets doen met die databases kan ik niet.
Ergo, hoe kom ik aan die mySQL database, zodat ik daarna met Joomla! aan de slag kan.
Dank voor input, sorry voor hoog newbee gehalte...
Hugo