Database maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

RaymondC

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2008
Ik zou graag een database op de website willen, waarin alle whiskies komen te staan die we al geproeft hebben met de club.

Heb de mogelijkheid met mijn webhosting om een database te maken (sql, php,...)

Nu wil ik hier aan een zoekfunctie koppelen.
Zodat mensen kunnen zoeken op: naam whisky, regio, leeftijd, enz

Hoe kan ik dit het best doen?
Welke toepassing moet of kan ik hier het best voor gebruiken?

Heb wel enige kennis van acces en excel, maar heb dit nog nooit gemaakt voor een website.

Je kunt het beste beginnen met een paar tutorials over php en mysql te volgen, bijv op w3schools.

w3schools.com

Het is niet bijzonder lastig, maar wel moeilijk om zo even uit te leggen :)

Weet je of er scripts zijn die je met een wysiwyg webbuilder kan aanpassen?
Of is het echt van scratch starten?

PHP is een scripttaal en is daarom natuurlijk niet met een wysiwyg editor te bekijken.
Als je geen zin hebt om je te verdiepen in scripttalen en allerlei code's zou je eens een CMS kunnen installeren als jouw hostingprovider tenminste minimaal één database en PHP en MySQL ondersdteuning aanbiedt in het pakket.

webhosting is geen probleem, wordt allemaal ondersteund.
Zal eens gaan zoeken op cms, en zien of ik iets kan vinden.

Joomla is op zich wel een goed CMS systeem, plus hierover zijn vele forums te vinden.
Ook is er een Nederlandstalig Joomla forum.
Maar ik denk dat hier bij Helpmij ook vele Joomla kenners zitten die je op weg willen helpen.
Ik weet niet of ik op dit forum links mag geven. Google maar eens op Dutchjoomla
Succes er mee.

Ik werk zelf met wysiwygwebbuilder.

Maar ik kan met phpmyadmin toch ook een database aanmaken?

Ga vanavond maar eens kijken/uitzoeken, gaat op het werk toch moeilijker

Je kunt best een database aanmaken in phpMyAdmin (is ook vrij simpel)

Je zou ook eventueel kunnen kijken naar RedBean, een collega van mij maakt dat en het scheelt je een hoop werk misschien. Zie link:
http://www.redbeanphp.com/
en introductiefilmpje:
http://www.redbeanphp.com/#/video

Met een wysiwyg editor ga je iig niet kunnen programmeren, dus je zult toch moeten beginnen met echt zelf code schrijven.

Succes ;)

Ik werk zelf met wysiwygwebbuilder.

Maar ik kan met phpmyadmin toch ook een database aanmaken?

Ga vanavond maar eens kijken/uitzoeken, gaat op het werk toch moeilijker

Natuurlijk kunt u met PHPMyAdmin een database aanmaken, maar dat was volgens het probleem niet.

Ik dacht dat u de geschreven php code direct via een web editor wilde zien net zoals je een html pagina kunt zien.
Dat gaat dus niet. Alle php code die je schrijft zal u via de Browser moeten testen en bekijken.
U zult dus de scripttaal PHP moeten leren of zoals ik vermeld heb een CMS installeren.
Maar dan nog is het handig om enige kennis van PHP te hebben om een Template te veranderen naar de layout zoals je het wilt hebben.
Er zijn duizenden gratis templates te vinden op internet en velen zijn zonder enige kennis van PHP goed bruikbaar, maar soms wil je toch net iets speciaals veranderd hebben en dan moet je je toch in de code verdiepen.
Voor het zelf ontwerpen van templates is software zoals bijvoorbeeld Adobe Dreamweaver vereist, maar ook hier zal je je eens in moeten verdiepen, dit maak je niet zomaar zonder enige kennis van zaken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan