Database personeel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb mijn db an sich wel af, maar kan er nu even niet bij. Zal hem vanavond posten :). Bevat dus een FE-BE en een inlogscherm die gegevens bij aanmelden wegzet, en bij afmelden. E.e.a. op basis van inlognaam van de computer gebruiker, wat mij voldoende lijkt als gebruikerscheck. Een medewerker die op de pc inlogt op naam van een collega zou je toch al met een enkeltje naar het front moeten sturen :D.

Octafish,

Bedankt :thumb:

Ik zal het dan pas morgen kunnen bekijken.

gast0660 is ook iets in elkaar aan het steken, met een exe file die alles wegschrijft naar een db, op die manier heb ik wat opties om voor te leggen en heb ik de kans om er uit te leren.

Greetz

Pascal

Laatst bewerkt:
exe bestandjes hoeft niet eens; als je een db opslaat als accde dan kunnen gebruikers ook nergens meer bij. En die kun je als frontend bij iedereen uitrollen. Ik vind de werkwijze van dotchie dus een wel heel stevig kanon voor een klein probleem :).

Laat maar rollen.

Stevige kanonnen dat is onze specialiteit :P

smakelijk...

Tegenwoordig moet we soms hemel en aarde verzetten om een ballpoint te krijgen :o ............
Kijk dan toch eens of je voor 39 man een contract kunt krijgen bij een kantoorleverancier als Lyreco.
Scheelt fors of je zo on-line koopt of met contract...
Wij zijn er iig tevreden over, of er nog andere partijen zijn....

PS: jammer dat die klok-pc-tijd er moet komen..... Bij ons hebben ze het ook geprobeerd... maar wij hebben het tegen gehouden....
je hebt meer aan gemotiveerde mensen die flexibel zijn... dan aan precieze klokkers waarvan er een aantal lanterfanten.... ;)
Triets dat het zo moest lopen...

Andre,

Met ons 39 zijn we maar een klein onderdeeltje van de +/- 34.000 personeelsleden (Belgian Defense). Dus een systeem aankopen is uit den boze :(

Niemand staat hier te springen om in te klokken met de pc tijd, tis door die paar rotte appels dat het bijna niet anders kan.

Ondertussen heb ik de chefs al wat meer kunnen overtuigen om een aanvaardbare speling toe toe te passen. Zowel 's morgens als 's avonds.

Door vele praktische en vooral menselijke redenen moet het ook wel. Dus het zal nog wel meevallen.

De rotte appels en diegenen die altijd overdrijven met het vals spelen worden nu wel de mond gesnoerd. :thumb:

Greetz

Pascal

In mijn ervaring zijn degene die het hardst protesteren tegen kloktijden degenen die de minste uren maken :). Maar André heeft natuurlijk gelijk dat je niet moet worden beoordeeld op je aanwezigheid, maar op je resultaten. Als iemand een opgedragen dagtaak in 5 uur doet, wat maakt het dan uit hoe laat hij begint/stopt? Maar ja, dat is een stuk minder meetbaar als uurtjes. En dat is voor de gemiddelde manager nu eenmaal beter te behappen.

Maar hier een voorbeeldje mijnerzijds :). Het bestaat uit twee voorkantjes: de FE database en een gecompileerd exemplaar (de accde). De laatste is foolproof, want een gebruiker kan nergens meer bij of slopen. Bovendien zit je qua licenties prima, want je hoeft voor gebruik van een accde geen licentie te hebben. Je kunt dus voor een aantal key users een volledige Office licentie hebben en voor de standaard gebruiker een normale licentie. Dat scheelt een hoop bommen en granaten :).

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Er is een oplossing in zicht, mooi.
PS: op mijn vorige werkplek (groot bedrijf) stonden sommige mensen al 10-15 minuten bij de klok tot ie zwart (=OK) ipv rood schreef (=NOK)...
Reken eens uit hoelang die mensen al niks doen die dag..op hun werkplek vanaf zeker 15:15 (je "immers" moet ook nog alles "afsluiten" op tijd en van je werkplek naar de klok lopen. ..) om vervolgens om 16:00.00 precies zwart te kunnen klokken...en dat bijna alle werkdagen per jaar...
Succes verder.

Laatst bewerkt:
Bedankt Octafish :thumb:

Ik zal proberen het vandaag al eens te bekijken, als ik de tijd heb, interne verhuis.... Veel PC's...

Anders is het voor na het weekend.

Ik hou jullie wel op de hoogte.

Greetz en prettig weekend :cool:

Pascal

Je kunt ook ieder een kaartje geven met een barcode op en dan via een scannertje het inscannen doen hé, die heb je al vanaf 29€ en gratis barcode programma's vindt je overal.
Die militairen kunnen dan natuurlijk weer dat kaartje doorgeven maar dan laat je bij trichers die code tatoeëren op hun arm :thumb: , staat ook lekker stoer :P

Hoi Pascal,
Ik heb (zoals beloofd) een progje klaar voor jou (exe bestandje), ik schiet graag met grote kanonnen;), als je nog interresse hebt, stuur mij een mailtje: gast0660@gmail.com

Dotchie: een forum is er voor iedereen; ik zou het op prijs stellen als je het bestandje ook voor iedereen beschikbaar zou willen stellen. Doe ik tenslotte ook. Tenzij je er geld voor wilt hebben, in welk geval het hier natuurlijk al helemaal niet thuis hoort :).

Octafish,
Ik zal morgenvroeg het progje posten,geld wil ik zeker niet (hondebrokken zijn altijd welkom,heb maar vijf honden):D
Groetjes

I'm a Catman....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan