database poll

Status
Niet open voor verdere reacties.

daphna83

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 nov 2007
Hallo,

Ik ben een beginner wat betreft SQL en PHP. Nu wil ik samen met een klasgenootje voor een schoolproject een website bouwen. We zijn nog niet eens toegekomen aan sql of php, bij de opzet van het project lopen we al meteen tegen een probleem aan. hoe zetten we de database op?

De bedoeling is een website te bouwen over eczeem en daar de users de mogelijk hij te geven een cijfer te geven voor verschillende medicijnen en behandelingen, of eventueel alleen een "maak het of kraak het".

Nu is het ons duidelijk dat we een database moeten bouwen voor de members waarin de memberinformatie wordt verwerkt.

Wat betreft de poll:is het mogelijk dat er een database van medicijnen wordt gemaakt waarin deze informatie verwerkt wordt, of moet er voor elk medicijn een aparte database worden aangemaakt ?

Alvast bedankt!

Je hoeft van de poll alleen de keuze alleen meer op te slaan.

Je hebt dan 1 tabel waarin je de keuzes hebt en 1 tabel met de resultaten.

Voor de tabel van de medicijnen (de keuzes dus) kun je deze velden gebruiken.
Tabel: medicijnen
Code:
id - INT - auto_increment - primary
naam - VARCHAR(100)

Voor de resultaten sla je wat meer op.
Tabel: poll_results
Code:
id - INT - auto_increment - primary
med_id - INT 
score - INT
ip - VARCHAR(15)

Dit is een minimaal database model, maar volgens mij kun je hiermee wel al je bedoelingen mee bereiken.

Mocht je dit allemaal niets zeggen dan raad ik echt eerst wat leesvoer aan. Er is genoeg materiaal op het internet te vinden en er zijn verschillende topics hier op het forum waarin beginners om informatie vragen.

bedankt

Ik zal inderdaad wat meer moeten lezen, maar weet nu in ieder geval waar ik moet beginnen.
Nogmaals bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan