Database, script en cronjob maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

femke98

Meubilair
Lid geworden
16 dec 2006
Het volgende doet zich voor.
Iemand waarvoor ik een website heb gemaakt in Wordpress heeft een eigen 0909 nummer.
Nu wij ze een bel knop op haar website. Echter, daar zijn geen plug-ins voor. Ze heeft haar nummer bij een bedrijf ooit gekocht en daar zit ze aan vast.
Die hebben mij nu het volgende door gegeven, maar helaas gaat dit wat boven mijn pet.
Het script waar ze het over hebben, heb ik nog niet ontvangen.

Dit is echt het enige wat ik gekregen heb. Ik heb ze al gebeld (omdat mijn mail terugkomt) maar ik vind ze ontzettend warrig. Ik maak WP websites voor huis-tuin en keuken plus voor eenmansbedrijfjes, ik kan best wel wat, maar ik heb dit nog nooit bij de hand gehad.

Wie snapt dit wel en kan mij helpen?

Code:
// -     Er moet een database aangemaakt moet worden (carouselagent) en een Table (agents)

// -     Bepaalde gegevens moeten worden gevuld (boxnummer, extensionId, extId etc)

// -     Verder krijg je een script die doet schrijven in de db en ook een voorbeeld die de database uitleest.

// -     Je moet een script als een cronjob kunnen moet runnen.

/********************************************************************************************************************************************/

/*                                                                            AGENTS TABLE STRUCTURE                                        */

/*                                                                                                                                          */

/*       Column                  Type            Null     Default                   Comments                                                */

/*       uniqueDBId             int(11)          No                                                                                        */

/*       boxnummer            varchar(20)      No                                                                                        */

/*       naam                    varchar(25)      No                                                                                        */

/*       extensionId             varchar(6)       No                                                                                        */

/*       extId                      varchar(6)       No                                                                                        */

/*       status                    varchar(20)      No                                                                                        */

/*       Afbeelding              varchar(250)     No                                                                                        */

/*       Profiel                   varchar(250)     No                                                                                        */

/*       .-Indexes----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------.   */

/*       |        Keyname      Type   Unique Packed   Veld            Column         Cardinality     Collation         Null     Comment |   */

/*       |        PRIMARY      BTREE  Yes     No      uniqueDBId    2                 A                                          No     |   */

/*       |______________________________________________________________________________________________________________________________|   */

/*                                                                                                                                          */

/********************************************************************************************************************************************/

Laatst bewerkt:
De database kan je opbouwen aan de hand van phpMyAdmin. Een online tool die bijna elke hostingprovider wel meelevert.

Kijk daar eens naar, anders kan ik morgen eens een kant en klare voorbeeld plaatsen die je heel snel kan invoeren.

De website is dus gebouwd op Wordpress, er is een phpMyAdmin.
Een database heb ik nooit hoeven aanmaken, wel ooit een back-up terug gezet.

De website heeft uiteraard een database. Daar nooit iets aan hoeven veranderen.
Ik kan dus gewoon bij de database van de website.

Maar het zegt mij verder niet zo veel wat dit bedrijf mij schrijft.
Ik weet niet wat een cronjob is :o Nu even opgezocht en dat zijn dus geplande taken die je op een bepaald moment van de dag (of meerdere momenten) automatisch uit kunt laten voeren. Je kunt cronjobs via DirectAdmin aanmaken, wijzigen en verwijderen. Ik heb even gekeken en ja, ik zie dat staan in de DA.

En dan hebben ze de klant verteld dat het heel simpel is, ja......ja.

Laatst bewerkt:
Als je weet wat je doet, is het vrij simpel.... ;)

Houd je vast. Een nieuwe database aanmaken gaat vaak via het controlepaneel op je webhosting, zoals in dit geval DirectAdmin. Dit kan bij de MySQL-instellingen.
Daar maak je de database carouselagent aan. En je gaat naar phpMyAdmin.

Je gaat daar naar je database in de linker kolom, en voert dan deze query uit:

Code:
-- phpMyAdmin SQL Dump
-- version 4.0.9
-- http://www.phpmyadmin.net
--
-- Machine: 127.0.0.1
-- Genereertijd: 02 mrt 2016 om 19:20
-- Serverversie: 5.6.14
-- PHP-versie: 5.5.6

SET SQL_MODE = "NO_AUTO_VALUE_ON_ZERO";
SET time_zone = "+00:00";

/*!40101 SET @OLD_CHARACTER_SET_CLIENT=@@CHARACTER_SET_CLIENT */;
/*!40101 SET @OLD_CHARACTER_SET_RESULTS=@@CHARACTER_SET_RESULTS */;
/*!40101 SET @OLD_COLLATION_CONNECTION=@@COLLATION_CONNECTION */;
/*!40101 SET NAMES utf8 */;

--
-- Databank: `carouselagent`
--

-- --------------------------------------------------------

--
-- Tabelstructuur voor tabel `agents`
--

CREATE TABLE IF NOT EXISTS `agents` (
  `uniqueDBId` int(11) NOT NULL,
  `boxnummer` varchar(20) NOT NULL,
  `naam` varchar(25) NOT NULL,
  `extensionId` varchar(6) NOT NULL,
  `extId` varchar(6) NOT NULL,
  `status` varchar(20) NOT NULL,
  `Afbeelding` varchar(250) NOT NULL,
  `Profiel` varchar(250) NOT NULL,
  PRIMARY KEY (`uniqueDBId`)
) ENGINE=InnoDB DEFAULT CHARSET=latin1;

/*!40101 SET CHARACTER_SET_CLIENT=@OLD_CHARACTER_SET_CLIENT */;
/*!40101 SET CHARACTER_SET_RESULTS=@OLD_CHARACTER_SET_RESULTS */;
/*!40101 SET COLLATION_CONNECTION=@OLD_COLLATION_CONNECTION */;
Vervolgens heb je de database af, en kan je de cronjob instellen.

Hoi,
Ik ga naar de DA, en zie dan Mysql, daar klik ik op en dan in het venster wat komt klik ik op New Database maken.

Daar moet ik een naam invullen,, moet dat dan dit zijn?
Daar maak je de database carouselagent aan. En je gaat naar phpMyAdmin.
dan uiteraard een wachtwoord.

Maar nog even, want ik ga dat morgen op mijn gemak eens doen.
Maar wat moet ik dan met dat gegeven van dat bedrijf? En moet ik nog mailen voor dat script?

(fijn dat je wilt helpen, ik leer zo ook weer wat bij!!)

Uiteraard is er een script nodig, die het bedrijf moet aanleveren. Dus vraag dat eens aan hen ☺

Uiteraard is er een script nodig, die het bedrijf moet aanleveren. Dus vraag dat eens aan hen ☺

Eerste 2 mails vanaf een e-mail adres van mij konden niet worden geleverd en kreeg ze terug.
Daarna maar met mijn privé e-mail adres en die komt niet terug, dus is die geleverd. Maar een antwoord terug ho maar.

Ik ga na de tandarts doen wat je mij hebt verteld, dan laat ik het je weten.
Zo ver bedankt, want ik ben echt superblij met je hulp. (En die gene voor wie het is natuurlijk ook)

Zonder een actief script of uitleg over de werking van hun API zal de database niet worden gevuld met informatie.
Als je ze niet via mail kan bereiken, bel ze dan eens op?

En succes bij de tandarts ;).

Ik heb ze al gebeld, meerdere keren, maar ze doen zo vaag.
En denigrerend omdat ik vroeg hoe het werkte.

Ik zie wel, eerst straks de database maken, ik laat dan wel zien in een screenshot of het goed is gedaan. Is dat oké?

Prima.... :)

Als ze niet willen meewerken, dan moet je het gewoon hard-op-hard spelen en dat je dit aan je klant (ook hun klant dus) gaat communiceren.
Ik neem aan dat het bedrijf geen klanten wilt verliezen namelijk.

Ik vraag me af wat er zo moeilijk aan een bedrijf kan zijn om wat uitleg over hun systeem te geven? Laat je desnoods eens doorverbinden naar iemand met een technische achtergrond binnen het bedrijf.
Is dat code-blok uit je eerste post van dit topic écht het enige wat je gekregen hebt?

Laatst bewerkt:
Zo, weer terug.
Ik heb al gecommuniceerd met de klant en deze kon zich niet vinden in hoe hun naar mij gecommuniceerd hebben.

Ik kreeg daarna een mail van deze klant met daarin een excuus van het bedrijf. Raar toch.

Overigens heb ik iemand gesproken met van de technische afdeling, maar dat zeg ik, zo vaag allemaal.Hoe kan ik het dan weten hoe het werkt als zij zo vaag zijn?
Ik snap het namelijk nog steeds niet, want het gaat dus om een knop voor bellen naar een 0909 nummer,.
Dat mensen dan wanneer ze op die knop klikken die op de website komt te staan, gelijk worden door verbonden.
Dat script wat ik nog moet krijgen, wat doet dat dan? En waar is die knop?

Maar goed, ik ga ze maar weer bellen zodra ik de database aangemaakt heb, dat ga ik dus nu doen.

(alles oké bij de tandarts, zoals de laatste 30 jaar ;) )

Okee, succes :)
Laat maar weten of het gelukt is.

Eerste vraag is er al:

In de DA vragen ze naar de database name.
en dan daaronder de username, maar ik kan ook de existing user aanwijzen.

wat zal ik doen?
(sorry voor deze vraag maar ik wil het wel goed doen ;) )

Je kan de huidige user gebruiken die je ook gebruikt voor je andere database.

Het voordeel is dat de inloggevens (server, username, password) dan gelijk is, en dat alleen de databasenaam verschillend is. Het is tevens ideaal als je met meerdere databases op een site werkt (al zie ik daar geen reden voor).

Laatst bewerkt:
Okee, dan noem ik het dus _carouselagent? Of is die naam voor de tabel?

Ik snap iets niet.
Kan ik niet gewoon in de database die er al is, een nieuwe tabel maken? Zodat een tweede database niet nodig is?
(en kunnen we niet even met elkaar bellen, wel zo handig?)

Ik zou de databases liever gescheiden houden, als het kan.
En verder werk ik alleen via het forum, zodat anderen ook mee kunnen helpen / lezen. ;)

Als ik mij niet vergis kan je binnen DirectAdmin een beperkt aantal tekens gebruiken voor de database, omdat ze standaard de gebruikersnaam van Directadmin als prefix hebben:

gebruiker_databasenaam.

Ik neem aan dat de databasenaam uiteindelijk wel aanpasbaar is in het script dat de telefoonprovider zal aanleveren.
Geef het gewoon een makkelijke naam als de door hun bedachte naam niet gebruikt mag worden.

Laatst bewerkt:
Oké, aangemaakt.
(de eerste database heet wp_1 en deze dus wp_2

Dan ga ik dus naar phpmyadmin en zie daar de nieuwe database staan. Maar er staat dus nog niets in.

Create a table. Daar klik ik op en dan? Table name wordt dan carouselagent
maar dan?

Import has been successfully finished, 10 queries executed. (code.sql)

(had jou voorbeeld opgeslagen als code.sql - geen idee of dat oké is)

De naam is dus niet goed, begrijp ik. Ik heb de database geen carouselagent genoemd, maar wp_2

Mocht ik dit moeten veranderen, hoor ik dat graag.
Als het dan zo in orde is, moet ik dat bedrijf maar weer gaan bellen, waar ze blijven met het script.
En hoe verder.

wp_2 is niet echt heel duidelijk qua naam, maar okee...

Als het geïmporteerd is, dan is het nu nog wachten op het script.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan