Database splitsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

aschee

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2014
We hebben op een netwerkschijf diverse databasen met alleen tabellen en een enkele query. Deze databasen zijn ooit gemaakt in Access 2003 en worden gebruikt met een programma wat gemaakt is in Visual Basic 6.
Nu moeten de databasen verplaatst worden naar een nieuwe netwerkomgeving.
De databasen zijn een aantal jaren terug gesplitst vanwege dat er meerdere gebruikers met het programma en dus databasen te gelijk willen werken. Dit is voor mijn tijd gedaan.
Nu dacht ik te kopiëren naar de nieuwe netwerkomgeving en klaar, maar niets werkte er meer.

Wat kan ik doen om dit weer werkend te krijgen?
Zit er soms een verwijzing naar een back-end en waar kan ik deze vinden?

Kijk eens naar je frontend die in VB6 is gemaakt; daarin zitten de verwijzingen. Die zijn blijkbaar hard geprogrammeerd, en niet met relatieve paden. En dan gebeuren dit soort zaken.

Het programma in VB6 draait al jaren, maar de splitsing database is pas later gedaan. De verwijzing naar de database staat in een ini-bestand en niet in de code en die is ook niet gewijzigd tijdens de splitsing. Nu moesten we een wijziging doen in het Ini-bestand voor de verwijzing naar de nieuwe netwerkschijf. De namen van de databasen zijn hetzelfde gebleven.

Dan is dat toch de oplossing? Als de paden in het ini bestand staan (slimme oplossing trouwens, mits uiteraard de locatie daarvan niet is veranderd, en het VB programma het nog steeds kan openen) dan hoef je alleen de paden daarin aan te passen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan