databases updaten

Status
Niet open voor verdere reacties.

shidan

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2007
Berichten
351
hi,

ik heb een database bij one.com.
deze kan ik NIET direct aanpassen via een php pagina
(of weten jullie soms of en hoe het wel kan?)

dus heb ik dezelfde database lokaal staan.
deze kan ik wel aanpassen via php pagina's.

is er nu ook nog een mogelijkheid om de online database automatisch te updaten met de locale database?
of hoe doe je dat?

wie heeft ervaring en eventueel script voor mij?

thnx
 
Ik zit zelf ook bij one.com, en wat ik toen begrepen heb is dat de mysql alleen vanaf localhost (dus de server waar de database op staat) bereikbaar is.

Je kan wellicht je php script op de server hosten, en deze extern laten verbinden met jouw lokale database.
 
Hey,

Dat is normaal gezien bij elke host dat je de db enkel vanaf localhost kan benaderen. Is ook logisch aangezien het anders redelijk eenvoudig zou zijn om de db te hacken.

Wat wil je precies bereiken met het updaten?

Cheers
BN
 
hallo,

ik heb vbv een database met clubleden.
via een php scherm wens ik deze te kunnen bijwerken.
(wat ik dus momenteel rechtstreeks in de tabel doe, maar onoverzichtelijk is)

zo heb ik bvb een scherm dat nieuwe leden kan toevoegen.
locaal kan ik deze toevoegen , maar op de server lukt het niet
 
Dus die php file staat op dezelfde server als je db?

Weet je ook of je effectief verbinding met je db hebt?
 
ik kan geen verbinding maken met de db op de server vanuit deze php files

Ik heb mijn db tweemaal staan:
één lokaal en één op de server.

Locaal kan ik deze aanpassen via php pagina's
Wil ik deze pagina's laten verwijzen naar de db op de server blokt deze

Ik hoorde via via iets van mySQLdump of mySQLdumper.

dit zou ik nodig hebben om mijn db te kunnen updaten van lokaal naar server

ken jij dat?
heb je daar ervaring mee?
 
Ik heb de indruk dat je niet goed verstaat wat 'localhost' betekend.

Als je een db op serverX hebt, dan is die db op localhost voor elk script dat je op serverX runt. Enkel scripts op die server kunnen dus aan je db. Als je nu op je eigen pc zit, aka serverY, dan is je copie die je daar van je db hebt staan natuurlijk ook benaderbaar vanaf serverY.

Wat dus niet gaat is van serverY de db op serverX aanspreken...
 
met localhost bedoelde ik de db die op mijn harde schijf staat
 
De database op je harde schijf is alleen localhost vanaf jouw computer... vanaf elke andere machine is het een externe database.

Op dezelfde manier is de database op je webserver localhost voor alles scriptjes op de webserver, maar extern voor alle andere dingen...

Vergelijk het gewoon met 'thuis'.

Voor jouw is thuis ergens anders dan het voor mij is, en als ik 'thuis' ben, dan kan ik niet aan jouw spullen zitten, maar wel aan mijn eigen spullen... jouw pc kan niet bij de database op de webserver omdat die niet 'thuis' is, maar als jij je script upload naar de webserver, kan die er wel bij...
 
nog niet,

ik kan geen verbinding maken met de server.
als ik de pagina's (die mijn db op de hdd aansturen) op de server zet kloppen de vebindingen niet meer.
ik moet dus blijkbaar een nieuwe connectie maken, maar dat lukt niet.

zal deze avond nog eens zoeken hoe het moet
 
Ja, je zal de waarden in je mysql functie waarmee je verbinding maakt met je db idd moeten aanpassen. Bij default staat er op je server bij je thuis geen wachtwoord op vermoed ik, wat bij je server bij die externe host heel wss wel zo is.

Als het echt niet lukt stel ik voor dat je je huidige code ff aan de kant licht en met heel simpele demo bestandjes gaat werken, dan is er in elk geval al een deel van de complexiteit weg :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan