datalimiet 1GB hoe zit dat?????

Status
Niet open voor verdere reacties.

hecosys

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2002
Berichten
260
ik heb adsl van planet internet.
Ik heb de eerst met download limiet.
maar erstaat dat de limiet pas in 1april ingaat.
Wat betekent dat!!
Moet ik wel door betalen van de overscheden 1gb ofzo
Ik kan nergens vinden hoeveel ik al gedownload heb van de 1GB
Of ik mag heletijd door downloaden tot 1april en dan pas 1gb maar downloaden.

help mij

wie weet het hoe het zit.

gr. niek
 
Niek,

idd tot 1 april mag je met je ADSL lite of standard gewoon over de 1 Gb gaan, pas daarna moet je geloof ik € 0,50 per 100 Mb gaan betalen. Is nog niet schrikbarend, maar toch wel een beetje flauw vind ik van KPN (en je provider !) Maar ja dat is echt nederlands, voor een duppie.........
 
Dat valt reuze mee ik zat bij een provider.
Daar mag je per maand 300 mb downloaden en kom je daarboven moet je voor elke MB € 0.23 neerleggen en dat tikt wel aan !!! :D
 
is dat in nederland altijd zo laag ????

hier in België bij adsl is dat 15GB/maand
en bij telenet 10 GB/maand

1GB is toch echt wel bitter weinig ???

mvg ,

Tom
 
Geplaatst door Tompie
is dat in nederland altijd zo laag ????

hier in België bij adsl is dat 15GB/maand
en bij telenet 10 GB/maand

1GB is toch echt wel bitter weinig ???

mvg ,

Tom

Nederlandse zuinigheid ;) ;)



Remy
 
De meeste providers gebruiken fair use policy, behalve voor de lite-abbo's, daar wordt de data-limiet 1 tot 2 GB per maand.
Kom je er overheen kunnen ze het meerdere in rekening brengen, inderdaad zoals Remy zegt €0.50 per 100 MB.
Een ander addertje onder het gras is dat de limiet is opgebouwd uit zowel download als upload, vandaar de naam DATA-limiet.
 
:rolleyes:En toch zitten er nog normale providers tussen zoals Hccnet, Xs4all en ZonNet die geen data-limiet op de lite-abbo's hebben.

BTW
Iedereen die net zoals ik de upgrade meemaakt in z'n ADSLbasic, wilde ik even waarschuwen.
Ik liet kazaa per ongeluk een dagje aan en had gelijk 4 GIG omzet ipv de normale 1 :eek: (lag ook beetje aan K++ )
 
Laatst bewerkt:
Gelukkig heb ik geen datalimiet zeg... ik ga dagelijks over die 1 gig heen!
 
Geplaatst door bartb112
Dat valt reuze mee ik zat bij een provider.
Daar mag je per maand 300 mb downloaden en kom je daarboven moet je voor elke MB € 0.23 neerleggen en dat tikt wel aan !!! :D

Heb je het misschien over Rendo Deklooi? :D
 
JA daar had ik het over.
Ik heb nu adsl dat bevalt een stuk beter !! Er is nu tenminste grap aan om iets te downloaden !!
 
Geplaatst door Tompie
is dat in nederland altijd zo laag ????

hier in België bij adsl is dat 15GB/maand
en bij telenet 10 GB/maand

1GB is toch echt wel bitter weinig ???

mvg ,

Tom
kep zelf ook ADSL comfort van planet internet
ik kan zoveel downloaden als ik wil voor maar 20 euro extra per maand
zeer handig, want ik download heel wat :eek:
 
Ik heb een 512 verbinding van saturnus via bbned en die deel ik met de buurman doormiddel van een multi pc modem !! kost de man maar €20.- per maand en onbeperkte datalimiet !!
 
paar vraagjes
wa's een 512 verbinding ? 51 downstream ?
multi modem ?
waar kun je dat halen ? :D
 
Geplaatst door bartb112
Ik heb een 512 verbinding van saturnus via bbned en die deel ik met de buurman doormiddel van een multi pc modem !! kost de man maar €20.- per maand en onbeperkte datalimiet !!
Tegenwoordig zijn volgens mij die basic abbo's geupgraded naar 768, of woon je in belgie?
 
Geplaatst door computernerd

Tegenwoordig zijn volgens mij die basic abbo's geupgraded naar 768, of woon je in belgie?

Jij doet je naam wel eer aan ik heb een verbinding via BBNED en die heeft meer keuze dan KPN en daar heb je nog de 512/256 verbinding !!
Alleen kpn heeft zijn basis dus de 512 geupgrade per 1 jan naar 756 !!!
 
Geplaatst door bartb112


Jij doet je naam wel eer aan ik heb een verbinding via BBNED en die heeft meer keuze dan KPN en daar heb je nog de 512/256 verbinding !!
Alleen kpn heeft zijn basis dus de 512 geupgrade per 1 jan naar 756 !!!
Geen dank hoor :eek:.
'T is trouwens niet 756, maar 768 :p. Ha.... nu jij weer!

PS: Is het trouwens niet balen dat jij geen 768 hebt? Of vind je dat niet erg omdat je het toch maar voor 20 eurootjes hebt?
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door XP_PC


Sinds wanneer ligt Hoogeveen in België?:p.

Ik woon in Elim. Dat is 10 KM van Hoogeveen en het klopt inderdaad dat dat een eind van de server afligt. Het is namelijk in Drenthe snap je.

Conclusie: Niet alles wat ver van de server ligt is in België.
 
Geplaatst door @temptation
:rolleyes:En toch zitten er nog normale providers tussen zoals Hccnet, Xs4all en ZonNet die geen data-limiet op de lite-abbo's hebben.
Correctie op een reply van 14 januari:
Deze providers hanteren een Fair use policy, hebben dus wel een datalimiet, alleen geen harde zoals bijv. xs4all (2 gieg)

Btw, wat moet je in hemelsnaam met 1 gieg download per dag (@Computernerd)? :rolleyes:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan