Dataverkeer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eagle Creek

Verenigingslid
Lid geworden
3 okt 2002
Is 2.0 gig. dataverkeer per maand voldoende als je een "aardig lopende site" hebt.
Uitgaande van zo'n 50-100 bezoekers per dag.

Als je er veel plaatjes en filmpjes opzet dan zuigt dit wel aardig aan je datalemiet hoor. Maar als je een normale site heb met wat plaatjes tekst en hier en daar een animatie heb je voldoende!!

1 gig zuigt echt zwaar, maar 1000 bezoekers per maand is ook niet echt wat je noemt veel.

Ik weet niet precies hoeveel ik per maand heb, heb ongeveer 1000-1200 HITS per dag en ik "leech" het meeste van andere sites, behalve de artikelen, forums etc. Ik denk dat ik ongeveer aan de 2.5/3 gig per maand kom, maar daar hoor ik nooit wat over omdat ik gratis hosting heb.

Maar video's á 17MB moet je met 1000 hits zegmaar toch wel uitgaan van een 7 gig per maand... ff gokje hoor, dus ik zou er rekening mee houden.

De vorige versie van mijn drukste site (die van school) had ongeveer 1200 pageviews per dag en zorgde daarmee voor rond de 800 mb per maand aan dataverkeer.

De nieuwe versie is veel zwaarder en grafischer en zorgt met eenzelfde aantal views voor iets meer als 2GB per maand aan dataverkeer.

Het ligt er dus maar aan je site en je bezoekers; meestal is het echt voldoende...

t.

Ik geloof dat Helpmij.nl zo'n 15 gig verbruik per maand, en je weet zelf hoe populair dit forum is :D (Helpmij heeft iets van 1.2 miljoen pageviews geloof ik)

Aan de andere kant heb je Tweakers.net, welke een aantal maanden geleden iets van 3 TB (Terabyte, oftewel 3.000 Gigabyte :D) verstookt per maand met hun +/- 40 miljoen pageviews per maand.

Zoals Teacher als zegt, het ligt echt aan je site. Heb je een Google-achtige site (lekker kaal), dan heb je misschien genoeg aan 500 MB dataverkeer.

Geplaatst door XP_PC
HOE WIL JE IN HEMELSNAAM 3 TB PER MAAND OPMAKEN????:eek:

Het wordt een nieuwe J-P I.T. site en eentje voor kunstof kozijnen .

Ze komen op dezelfde host.

Het leuke is dat het nog allemaal gratis is ook, die 3 TB :D

Maar voor die sites die jij noemt zou ik het op hooguit 3 GB houden, dan kan je al een heel stuk vooruit. En mocht het nodig zijn dan kan je altijd upgraden!

Stelletje sponsors :mad: .

--------------
Ja ok, maar ik vind het niet handig dat je daar later weer achter moet komen.
GH zegt: * Wanneer deze limiet overschreden wordt zal er een extra kost van 5 euro per gig aangerekend worden.
Is geen superbedrag, dat scheelt.

Kosten van VDX weet ik niet.

Geplaatst door XP_PC
Stelletje sponsors :mad: .

--------------
Ja ok, maar ik vind het niet handig dat je daar later weer achter moet komen.
GH zegt: * Wanneer deze limiet overschreden wordt zal er een extra kost van 5 euro per gig aangerekend worden.
Is geen superbedrag, dat scheelt.

Kosten van VDX weet ik niet.

Maar met een goed contole panel (zeg maar het Windows van je hosting account :D) kan je precies zien hoeveel je verbruikt, en kan je ook tijdig actie ondernemen om te upgraden. En het stijgt echt niet met 100'en MB's per dag, dus je hebt tijd genoeg...!

Ja, het zal geen storm lopen.

VDX heeft dat wel. GH volgens mij ook :).

VDX gebruikt Ensim, en GH Plesk, waarbij gezegd moet worden dat Plesk toch een stuk duidelijker is dat Ensim. Het makkelijkste is Cpanel (als je dat kan vinden bij een provider), dat heeft de meeste functies en is het makkelijkst in het gebruik!

Ensim zuigt inderdaad, zitten ook al die Digitalus klantjes op. Cpanel heb ik getest en ik moet zeggen: SUPER!

Ik zou hier zeker wel rekening mee houden als je zelf geen server draait want het is wel van groot belang. Plesk heb ik verder nooit geprobeerd.

Maar ik denk echt dat je ruim genoeg hebt aan die bandwith.

Ik dacht (zeker weten doe ik het niet) dat ensim wat zwaarder was qua cpu load.

Plesk werkt in ieder geval erg plezierig, maar volgens mij is het maar wat je gewend bent (en ik ben dus Plesk gewend :D )

Geplaatst door headout
Ik dacht (zeker weten doe ik het niet) dat ensim wat zwaarder was qua cpu load.

Plesk werkt in ieder geval erg plezierig, maar volgens mij is het maar wat je gewend bent (en ik ben dus Plesk gewend :D )

Zwaarder? :confused: Het is toch maar een webpagina?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan