DatePart("ww", Date, vbMonday) werkt niet

• Onderwerp starter Onderwerp starter boltc
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

boltc

Banned
Lid geworden
6 jun 2005
hallo,

ik heb een doorlopend formuliertje die alleen de records moet laten zien van een bepaalde week....

wat niet werkt is in de query bij criteria "DatePart("ww", datum, vbMonday) = 25" neer zetten omdat dat een vba code is.. kan iemand mij hiermee helpen hoe ik dit wel kan oplossen??:confused:

(beter uitgelegd: er staat een datum in een velt, en uit die datum moet hij halen uit welke week van het jaar die datum komt.. en dan van bijvoorbeeld week 25 alleen de bijbehorende records laten zien)

groetjes bo

Code:
DatePart("ww",Datum, 2,2) = "25"

Zie ook Access Help.

Groet,

Tardis

Laatst bewerkt:
het werkt niet trouwens,, hij geeft deze foutmelding:

Deze expressie is niet correct getypt of te complex voor evaluatie. Een numerieke expressie kan bijvoorbeeld te veel gecompliceerde elementen bevatten. Probeer de expressie te vereenvoudigen door verschillende delen van de expressie toe te wijzen aan variabelen. (Fout 3071)

Hallo bo,

vervang de komma's door puntkomma's en probeer het nog eens.

Los daarvan ben je wellicht beter uit naar een zelfgeschreven funktie.
In m'n achterhoofd had ik iets van "DatePart, daar is iets mee".
En inderdaad, een bug in VB en VBA, voor zover mij bekend nooit opgelost:

http://support.microsoft.com/kb/200299/en-us

Als je je landinstelling op Nederlands hebt staan, zou dit op zich ook moeten werken (niet getest):

Code:
DatePart("ww",Datum, 1,2) = "25"

Groet,

Tardis

hee tardis, dankzij jou hulp is het gelukt.. ik heb wel nog even ligge pielen maar het werkt nu

ik heb in de query gewoon een appart velt aangemaakt waar ik DatePart("ww";[Datum];2;2) heb ingezet.. en dan bij criteria het week nummer..

groetejs bo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan