datum en tijd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Berendbotje

Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2006
Bij het aanzetten van de pc krijg ik de melding van 163-time & date not set. System time is invalid. Ik krijg links onder de melding van F1 Boot. Als ik hier op klik start de pc op in veilige modus. Vervolgens de balk van Windows die loopt,en dan krijg ik vervolgens zwart beeld met de witte pijl van de muis. Klik je op F10 dan krijg je setup en moet je eerst de taal aanklikken,dan krijg je het installatieprogramma met daarin de keuze"stel datum en tijd in" Als ik hier weer op klik ,krijg ik vervolgens een blauw vlak met witte letters met onderin F10 accepteer,Esc.afbreken.Maar wat ik ook doe,ik kan niet de datum en tijd veranderen. Ik kan het niet herstellen ,zowel met het toetsenbord niet en ook niet met de muis. Ik hoop dat jullie het een beetje snappen. Dus mijn vraag is eigenlijk,hoe krijg ik datum en tijd op die pc

Het probleem is als ik hem in de veilige modus opstart,dan krijg ik die balk,die heen en weer gaat en daarna meteen zwart beeld met daarop dat witte pijltje van de muis(wat ook niet beweegt). Dus hoe kom ik bij die klok uit

Dan denk ik dat je een ander probleem hebt. Hoe oud is je computer is hij ooit schoongemaakt, stofophoping enz.

XP, meestal een flink aantal jaartjes oud is een pc die te warm wordt vanwege een flinke hoeveelheid onderdelen die koeling nodig hebben?
PC openmaken en alle stof weghalen/uitzuigen (wel vooraf de pc uitzetten natuurlijk). Voorzichtig met onderdelen aanraken. Kijk eens naar je fan hoeveel stof er tussen zit. Gebruik wattenstaaf en/of de stofzuiger even slang omkeren/insteken en laten blazen i.p.v. zuigen.

Als je fan er ongeveer zo uit ziet dan is het niet goed klik en hier spuitje met lucht. klik

Ga rustig en heel voorzichtig te werk. Ben je klaar en hij start weer op maak een backup voor dat hij de geest geeft.

Hoi,
koop een nieuwe CMOS-batterij (CR2032) voor je moederbord en zet je systeemtijd goed in het Bios (meestal F2).

Naar het schijnt lijkt het probleem opgelost te zijn. Mijn dochter( 14 ) heeft tijd en datum onverwachts hersteld. Hoe weet ik nog niet,maar hij doet het. Ik wil jullie in ieder geval bedanken voor jullie steun.Ik hoop dat het nu opgelost is

Kids he. En graag gedaan. Mooi opgelost nu nog even afwachten.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan