• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Datum hoger dan '2013'

Status
Niet open voor verdere reacties.

tombalfoort

Gebruiker
Lid geworden
25 sep 2006
Beste,

Ik moet in Excel een functie hebben waarmij ik kan berekenen of een datum hoger is. Het is een dump uit een database en de datum's zijn -jaar-maand-dag-. Ik moet echter controleren of gebruikers nog in dienst zijn. Dit moet ik d.m.v. een formule doen.

Als de datum hoger is dan '2013-10-10 00:00:00.000' moet er dan 'ja' komen te staan zodat we weten dat het account verwijderd kan worden. Ik heb wat functies geprobeerd in excel maar ben er geen pro in en krijg het niet voor elkaar.

Alsvast bedankt voor het lezen en als je me helpt super bedankt voor je reactie !

Niet moelijker dan dit:
Code:
=ALS(Datum>"10-10-2013";"ja";"neen")

Het werkt niet. Zoals je op deze afbeelding ziet. Hij geeft bij mensen die pas in 2014 uit dienst gaan nu al uit dienst aan. Dat klopt niet.

knipsel.png

Je vraagt: datum hoger is dan '2013
Dan klopt het toch, dat hij nu bij mensen van 2014

Waarschijnlijk heb ik het niet goed uitgelegd.

Als de datum hoger is dan 10-10-2013 moet er in dienst komen te staan. Als de datum lager is uit dienst. Alleen zoals je in het voorbeeld ziet doet hij dat niet. Hij zegt ook bij iemand die pas in 2014 uit dienst gaat niet 'in dienst' maar 'uit dienst'. Ik weet dus niet wat ik fout doe.

Laatst bewerkt:
Test hem zo eens.
PHP:
=ALS(G6>10-10-2013;"In dienst";"Uit dienst")

knipsel2.png

Hij geeft nog steeds aan bij iemand die in 2002 uit dienst is gegaan dat deze in dienst is. Zie afbeelding.

Ik heb in een andere cel de datum 10-10-2013 gezet, dan werkt het wel goed.
Dus in G1 heb ik 10-10-2013, kan je misschien in een andere cel zetten. (waar niets staat en daar naar verwijzen)
PHP:
=ALS(G6>G1;"In dienst";"Uit dienst")

Hoi. Ik gebruik nu de volgende formule:

Code:
=ALS(G11>DATUM(2013;10;10);"In dienst";"Uit dienst")

Hij doet het nu wel. In elk geval heel erg bedankt voor de hulp. Ben een stuk wijzer geworden van de mogelijkheden !

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan