datum in dagen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ruud12

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2001
ik ben nu lekker aan het spelen met access nu heb ik een tabel gemaakt met een begin en een eind datum nu wil ik graag weten hoeveel dagen daartussen zit kan ik dit automatich laten invullen
:)

dat was hem perfect ik alleen de formule in het veld zelf gezet werkt ook goed bedankt weet je toevallig ook een formule als een datum bereikt is dat je dan een alarm/melding krijgt

en het vreemde is wel dat je in het formulier wel het verschil ziet, en in de tabel staat deze op 0

bij mij werkt het wel .... je moet wel zorgen dat het de gegevens opslaat.over het alarm: hoe denk je daar over ? als je het programma opent?

als je bijvoorbeeld access opstart maar dat je het alarm tijdelijk en of na het bijwerken van de gegevens uitgaat

nee daar kan ik je niet mee helpen , ik kan wel maken dat je het kan zien maar niet horen:rolleyes:

met het zien ben ik al een heel eind op weg
bij voorbaat dank

ziet er goed uit ga ik er even mee aan de gang kijken of ik eruit kom zoniet laat ik het via hier wel weten tot nu bedankt

gewoon in een query met de volgende formule:
einddatum - begindatum = waarde (numeriek). Eitje. Maakt nie uit wat je invult! kan volgens mij zelfs ook neg. weergeven.

alarm

is er in access ook een manier wanneer een bepaalde datum bereikt wordt deze een andere kleur wordt of een alarm geeft

waar moet je dat neer zetten van eind datum -begin datum=
ik heb het eerst bij criteria neergezet maar dat werkt niet in een query

het is wel hetgene wat ik bedoel maar je maakt eerst een tabel en daarna een query gebaseerd op die tabel en vandaar uit maak je een formulier wwarbij je dat haalt uit de tabel en de query zie ik het goed zo

Je gegevens (datum waarover het gaat) zet je in een tabel.

Je maakt een query (naam : alarm_begin) met als voorwaarde >now()-1 bij de datum.

Je maakt een macro met als voorwaarden: =DCount("[alarm_begin]![begin]";"[alarm_begin]")>0

Bij actie zet je berichtvenster
Je kunt daar kiezen wat voor venster je wil

De macro laat je starten bij het openen van je formulier naar wens.

Zo moet het werken geloof ik

Groeten Paul
:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan