Datum in Taakbalk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Daphne82

Gebruiker
Lid geworden
18 jul 2004
Berichten
367
Hey,

Sinds mijn herinstallatie van mijn laptop wordt de datum van in mijn taakbalk niet weergegeven. Wel de maand, maar niet de exacte dag. Kan ik dit aanpassen dat dit wel weer zichtbaar wordt?

Zie onderstaande afbeelding!
DATUM.JPG

Alvast bedankt voor jullie hulp!! ;-)
 
:D Kan je nie gewoon op klok klikken ?? .. en dan zie je daar instellingen voor datum en tijd, misschien is het tijd-zone uitgeschakeld en/of misschien datum op kalender niet goed is, of zelf's kalender instellingen niet goed zijn ingesteld, ... enz.enz.. kijk ff die gif ..
4e9147876f6da-KLOK.gif
P.S. .> ALS je helemaal niet uitkomt en als je nie met zeer belangrijke dingen bezig op PC was, dan kan je ook gerust dag of twee teug in tijd ( Systeem Herstel ! ) te gaan ...toen die functie deed nog..:thumb:
 
Laatst bewerkt:
Hoi...

Met je rechtermuisklik op de taakbalk en dan ontgrendelen.
Ga nu met je muis op de bovenste lijn van je taakbalk.Er verschijnt een "pijltje".Muisklik inhouden en maak je taakbalk hoger.Nu verschijnt dus ook de datum notering.

EDIT:Een verdubbeling van de hoogte van de taakbalk (door de bovenkant van de taakbalk met de muis omhoog te slepen) creëert meer ruimte voor het snelstartmenu en de actieve vensters. Tevens ontstaat er zo meer ruimte om de dag en datum onder de tijd te tonen. Hiervoor moet de taakbalk wel eerst (tijdelijk) worden ontgrendeld (klik met rechts op de taakbalk en deactiveer de optie Taakbalk vergrendelen).Bron klik
 
Laatst bewerkt:
Tip van Frankwannet moet de oplossing zijn (zelf getest op Windows XP).
De oplossing van ROYONIX gaat niet op voor Windows XP (en dat heeft de topic-starter op zijn computer, aan zijn schermafdruk te zien).

Tijs.
 
Posting #2 geeft ook helemaal geen oplossing verder.Leuke poppenkast maar meer ook niet.
Daarbij....screen van TS'r geeft de datum als "slide"weer.Die instellingen staan dus goed.Verdubbeling van taakbalk is enige en juiste oplossing.
 
Als het er om gaat om alleen de dag erbij te zien in de popup als je met muis over de clock gaat, kan dit aan het thema liggen.
Bij windows classic wordt de dag niet altijd getoond, bij het XP thema wel.
thema wijzigen.
mvg Leo
 
Ik heb momenteel even geen XP bijdehand maar gaf classictheme al geen standaard dubbele taakbalk?Meen me zoiets te herrineren.Afijn..ts'r kan vooruit.
 
Is het XP dus...:confused: ? excuus dan, maar dubbele taakbalk als oplossing ? die ken ik nie, had ik ideetje alleen maar dat toch een systeem herstel ( paar dagen ff terug ) zou snelst oplossing kunne zijn in plaats dat kan niet uitkomen...
En is me ook wel bekend dat ongv. . Als de taakbalk groter wordt gemaakt geeft de klok meestal ook de huidige datum weer ..:d
 
Is het XP dus...:confused: ? excuus dan, maar dubbele taakbalk als oplossing ? die ken ik nie, had ik ideetje alleen maar dat toch een systeem herstel ( paar dagen ff terug ) zou snelst oplossing kunne zijn in plaats dat kan niet uitkomen...
En is me ook wel bekend dat ongv. . Als de taakbalk groter wordt gemaakt geeft de klok meestal ook de huidige datum weer ..:d

Het probleem trad op na een herinstallatie. Systeemherstel lijkt me dan een lastige zaak...
In het screenshotje zie ik een pop up die getoond wordt als je met de muis over de klok gaat.
Daar staat de dag nu niet in en ik begrijp dat de vraag is dat deze daarin weer getoond wordt. Dit kan mogelijk bereikt worden door het thema naar XP te veranderen.
 
Daphne82, dat kan bij configuratiescherm, landinstellingen en dan aanpassen datum.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan