• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Datum per eenheid verglijken met nu

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hellblaze

Gebruiker
Lid geworden
12 jun 2007
Ik heb vanalles geprobeerd maar kom er niet uit.
Het probleem..

Bijvoorbeeld, tester heb een site gereseveerd vanaf 1-1-2002(kolom e) en de laatste factuur heb ik gestuurd op 2-4-2007(kolom h). Nu is de bedoeling dat hij bij de volgende factuur(kolom i) altijd de zelfde datum van de maand pakt als de datum waarop de site rereseveerd is. dus als ik invul dat ik de factuur op 19-4-2007 heb gemaakt dat die wel moet aangeven dat de volgende factuur op 1-5-2007 moet komen. Het is ook afhankelijk van kolom K. waarin aangegeven word of het per maand/kwartaal/jaar moet gebeuren. Nu zat ik zelf al een tijdje te puzzelen maar kom er niet uit, hopelijk heb ik zo voldoende info gegeven, en kunnen jullie mij een beetje verder helpen.:confused:

Bijlagen

En wat is er dan nog verkeerd aan de huidige formule? Leg eens beter uit wat ongeveer de mogelijkheden zijn en wat het moet worden in elk van die mogelijkheden. Is het bv. de eerste dag van het nieuwe jaar / kwartaal / maand, of zelfde dag als een andere cel...

De bij de volgende factuur komt nu gewoon +1maand, 3 of een jaar. Als ik de "laatste factuur" een paar dagen aanpas dan veranderd de volgende factuur ook met een paar dagen. De bedoeling is dat De dag van de volgende factuur altijd hetzelfde is als "Gereseveerd van". Dus
Als ik de site van 4-5-2000 heb gereserveerd, en ik heb de laatste factuur gestuurd op 9-6-2000 moet in het vakje met volgende factuur komen te staan 4-7-2000. mits de eenheid op een maand staat.

Ik denk dat ik het begrijp, maar dit gaat niet simpel zijn vrees ik.

De validatie in kolom K is trouwens niet goed gedaan.

Ik zie het, in mijn versie wel. Dit komt omdat ik alle formules heb beveiligd Doormiddel van validatie, Gewoon CTRL a en alles weg gehaald en snel die validatie voor die kolom er ingezet, een typo :]. Ik heb ook al heel wat gezocht op internet maar kon niet echt vinden wat ik zocht.

Laatst bewerkt:
Zie bijlage, ik denk dat dit is wat je wilt. Heb het zelf wel niet echt uitgetest.

Wigi

Bijlagen

Graag gedaan.

Dan mag de vraag op opgelost komen aub.

hmm, toen ik em voor de 2de keer opstarte deed die het niet meer, ook niet echt iets aan veranderd. een paar keer jouw versie opnieuw geprobeerd maar zonder succes. Is dat niet op te lossen zonder een macro?

Laatst bewerkt:
Hang het nieuwe bestandje dan maar bij hier. Anders kunnen wij ook niet zien wat de oorzaak is.

In cel I9:

=ALS(K9="Jaar";DATUM(JAAR(H9)+(H9-JAAR(H9)>=E9-JAAR(E9));MAAND(E9);DAG(E9));ALS(K9="Maand";DATUM(JAAR(H9);MAAND(H9)+(DAG(H9)>=DAG(E9));DAG(E9));ALS(K9="Kwartaal";DATUM(JAAR(E9);MAAND(E9)+AFRONDEN.BOVEN(DATUMVERSCHIL(E9;H9;"m")+0,5;3);DAG(E9));"")))

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan