• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Datum tussen kolom A en kolom B, dan weergeven kolom C

Status
Niet open voor verdere reacties.

gonzo31

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2007
Berichten
143
Hallo,

Ik heb een Excelsheet met een tabel. Deze tabel heeft 3 kolommen te weten:
startdatum
einddatum
type

Als nu bijv. in cel A1 een datum word ingevoerd en die ligt op of na een waarde in de startdatum-kolom en voor of op de waarde van de einddatum-kolom, dan moet de waarde uit kolom 'type' teruggekoppeld worden in A2. Kolom 'type' bevat tekstwaardes en geen numerieke waardes helaas. De oplossing
Code:
=SOMPRODUCT((tabel[startdatum]<=A1)*(tabel[einddatum]>=A1)*(tabel[type]))
gaat dus helaas niet op, die had ik al gevonden...

Hopelijk kan iemand helpen. Alvast bedankt!
 
Jij hebt die tabel en wij hebben ze niet. Zouden wij.......?
 
Ik had stiekem de hoop dat het zonder zou kunnen maar ik heb inmiddels een voorbeeldje gemaakt.
 
Matrixformule.
In B1 en doorvoeren zover als nodig.
Code:
=ALS.FOUT(INDEX(tabel[type];KLEINSTE(ALS((tabel[startdatum]<=A1)*(tabel[einddatum]>=A1);RIJ(tabel[type])-1;"");RIJ()));"")
 
Harry,
Bedankt voor de reactie. Als ik de formule in B1 stop, komt er geen waarde retour (of waarde "" wat me logischer lijkt).
Van Index-formules heb ik geen kaas gegeten dus ik kan het niet proberen te verbouwen.

Alle verwijzingen kloppen wel, tabelkolommen staan goed, cel A1 correct gevuld en alle cellen hebben dezelfde lay-out (datum).

Mvg,
Arjan
 
Selecteer cel B1 → plak de formule in de formulebalk en druk Ctrl+Shift+Enter, daarna doorvoeren naar onderen.
 
Ah, dat werkt inderdaad beter. Al ik in B2 dan niets te zien krijg als ik in A2 een geldige datum invoer (en de formule doortrek)
 
Laatst bewerkt:
Nee, dat is er voor als A1 tussen meerdere data valt, dan krijg je die letter te zien.
Maak in je tabelletje maar nog eens twee data waar A1 tussen valt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan