Beste iedereen,
Knop:
Door het drukken op de knop wordt de datum en tijd toegevoegd in een combobox (pickerbox)
Deze data wordt vervolgens opgeslagen aan het einde van het proces in Excel Sheet
De opmaak van de cellen zijn:
Als ik in de datapicker 4 juni invul en hem vervolgens wil opslaan komt er 6 april uit. Hij draait dag en maand om, behalve als de dag hoger is dan 13 dan doet hij het wel goed.
Hoe zorg ik ervoor dat de datum correct wordt verwerkt in Excel
De code voor het toevoegen is:
Dit zorgt ervoor dat de datum en tijd verwerkt worden in 1 cell, deze heb ik nodig om later een berekening te maken.
Hopelijk kan iemand me helpen, dit is een groot probleem voor het gevolg van mijn bestand.
met vriendelijke groet,
Tim van Dongen
Knop:
Code:
Private Sub btnToevoegen_Click()
Me.DTPickerstart11.Value = Format(Now(), "dd-mmm")
Me.DTPickerstart12.Value = Format(Now(), "hh:nn")
End Sub
Door het drukken op de knop wordt de datum en tijd toegevoegd in een combobox (pickerbox)
Deze data wordt vervolgens opgeslagen aan het einde van het proces in Excel Sheet
De opmaak van de cellen zijn:
Code:
d-m-jjjj u:mm
Als ik in de datapicker 4 juni invul en hem vervolgens wil opslaan komt er 6 april uit. Hij draait dag en maand om, behalve als de dag hoger is dan 13 dan doet hij het wel goed.
Hoe zorg ik ervoor dat de datum correct wordt verwerkt in Excel
De code voor het toevoegen is:
Code:
ws.Cells(iRow, 6).Value = Me.DTPickerstart11.Value & " " & Me.DTPickerstart12.Value
Dit zorgt ervoor dat de datum en tijd verwerkt worden in 1 cell, deze heb ik nodig om later een berekening te maken.
Hopelijk kan iemand me helpen, dit is een groot probleem voor het gevolg van mijn bestand.
met vriendelijke groet,
Tim van Dongen