minnibureau
Gebruiker
- Lid geworden
- 23 dec 2008
Ik heb een workbook aangelegd met enkele macro's in om te automatiseren. Eén van die macro's dient om automatisch datums in te vullen na dat men deze kan aanklikken in een kalender overzicht. In dit overzicht staan datums correct volgens maand, dag enz... men kan aanklikken en via macro wordt deze in een cel weggeschreven. Dit is voor een opvolgingslijst en zo status afwerking kunnen aan te geven. Tot hier alles OK ware het niet dat het overnemen van die datums niet op iedere computer hetzelfde gebeurt. Nl bij mijn computer is als ik 2 september aanklik in het overzicht zal hij ook 02/09/2009 in de cel plaatsen, bij andere computers geeft hij dan weer het volgende 09/02/2009. Hij verwisselt de dag met maand. Dit is natuurlijk vervelend voor de personen die er moeten mee werken. Kan iemand mij helpen hoe ik dit zou kunnen verhelpen zodanig dat bij welke computer ik deze file gebruik datum juist in cel wordt geschreven zoals aangevinkt. Een collega van mij zei dat het iets zou kunnen te maken hebben met de taal waarin je windows werkt. Kan dit en zo ja hoe kan ik dit in mijn macro mee inbouwen dat hij dit negeert. Alvast bedankt voor de eventuele hulp.