• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

datumverschil terugrekenen naar datum

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik heb jouw formule toegepast en dit werkt bij 4 van de 5 prima. bij die van 13 jaar en 11 maanden genereert deze formule 1-6-2010 wat 1-8-2009 zou moeten zijn.

Kijk daar kun je dus niets mee want de uitgangsdatum wordt niet aangegeven. Welke datum staat in F1?

Het is jammer dat helpers vaak een tweede document inbrengen en dan wijken de formules weer af, de basisposities cel zijn anders. Dan kun je beter het basisdocument nemen en bladen toevoegen of onder wat TS aanlevert verder gaan.

Ik heb de meeste formules opgenomen in een document en zoals ik al zei trek je 70 jaar en 0 maanden af moet je op dezelfde dag uitkomen. En al die formules klopt weinig van.
Code:
=ZELFDE.DAG($C$1;-SOM(DEEL(A6;VIND.SPEC({"jaren"\"maanden"};A6)-3;2)*{12\1}))

=ZELFDE.DAG($C$1;-SOM(DEEL(A18;{1\12};3)*{12\1}))

Deze twee geven de juiste uitkomst de rest niet.

Fijn dat jullie mij hebben laten zien dat het ook in een keer kan zonder eerst te moeten bewerken. Ook jouw formules heb ik getest en deze geven bij de opgegeven jaren en maanden de juiste datum bij alle 5. Waarvoor dank. Ik begrijp alleen de werking nog niet alsmede de -3;2 in de formule.:rolleyes:

PHP:
=edate($f$1;-left(right(a5;10);2)-12*left(a5;2))-day($f$1)+1

PHP:
=eomonth($f$1;-left(right(a5;10);2)-12*left(a5;2)-1)+1

Hoi SNB.

dank voor de formules kan ik deze zo in excel gebruiken omdat er PHP bij staat?

ik heb jouw formule toegepast en dit werkt bij 4 van de 5 prima. bij die van 13 jaar en 11 maanden genereert deze formule 1-6-2010 wat 1-8-2009 zou moeten zijn.

Geef nog even die datum in F1

dank voor de formules kan ik deze zo in excel gebruiken omdat er PHP bij staat?
Ja, wel eerst vertalen naar het Nederlands met de Translator.

Laatst bewerkt:
De andere formules al geprobeerd?

ja en er mijn feedback op gegeven. ik zal het topic op opgelost zetten want dat wat ik zocht is gelukt. de werking van nog niet maar dat staat los van de vraag.:d

Die PHP is slechts voor de opmaak in dit forum.

Letterlijk het aantal maanden in mindering gebracht, waardoor je niet op de 1e van de maand uitkomt. Mogelijk afsluiten met control+shift+enter (matrix formules)

Code:
=EDATE($C$1;-SUM(MID(A5;SEARCH({"jaren"\"maanden"};A5)-3;2)*{12\1}))

Zo wel altijd de eerste

Code:
=EDATE($C$1;-SUM(MID(A5;SEARCH({"jaren"\"maanden"};A5)-3;2)*{12\1}))-DAY($C$1)+1

ook PHP? krijg bij alles in excel #naam

Laatst bewerkt:
Ja, goed dat is dus al aan de orde geweest en de formule moet dan zijn:

Code:
=DATUM(JAAR($C$1)-LINKS(A35;VIND.SPEC("jaren";A35)-2);MAAND($C$1)-DEEL(A35;VIND.SPEC("maanden";A35)-3;2);1)

-3 ipv -2

Vertalen kan iedereen maar heb je het wel geprobeerd?< is een link. Kwestie van invullen.

Bijgaand een overzicht:

Bekijk bijlage 372025

ik heb zitten zoeken hoe ik php kon vertalen naar excel :-) niet wetende dat dit opmaak is voor het forum. maar ook ingevuld in jouw link maar er veranderd niets. dus ikdoe vast eea fout.

bijv.

=ZELFDE.DAG($F$1;-LINKS(RECHTS(A5;10);2)-12*LINKS(A5;2))-DAG($F$1)+1

Laatst bewerkt:
Ja dat quoten lost niets op en is alleen maar vervelend want je leest tig keer hetzelfde. Gelieve niet meer te quoten.

Vergeet nou eens dat php! Gewoon de Engelse formule in het vak plaatsen van de Translator. Van Engels naar Nederlands kiezen. Replace commas with semi-colons aanvinken.

Beide translate to target (doel) language (taal) en druk op Vertalen

Wat is daar moeilijk aan?!
Voorbeeld Translator.jpg

Laatst bewerkt:
ik had vanwege jaren en maanden in formule deze ook op dutch staan.

Niet altijd te veel nadenken. Gewoon doen. source = bron = Engels > target = doel = Nederlands
Tussen " " "maanden" is louter tekst.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan