Davilux Adres de Luxe 2000 (updates)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gustave

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2005
Berichten
67
Onder Win98 werkte dit goed. Na mijn overstap naar Win XP kan ik mijn indertijd gemaakte data-bestanden, met de extensie 'adr' niet meer openen. Wèl het door Davilex bijgevoegde voorbeeldbestand, genaamd: 'voorbeeld.adr'. Het programma op zich start (dus) nog wel op. Ik werk met de originele Davilex cd-rom, die versie 8.0.1.52 heeft.

Er schijnen update-bestanden te zijn, weet iemand hoe ik daar nog aan kan komen? Davilex geeft op geen enkele manier ondersteuning.

En is er een manier om het adresbestand van Davilex te converteren naar bv. een tekst- of ander bruikbaar bestand?
Bvd voor een nuttige reactie.
 
Waarom kun je deze niet meer openen? Krijg je foutmeldingen?
Probeer eens rechts te klikken op het programma en kies dan compatibiliteitsmode, vervolgens kiezen windows 95 modus.
Misschien dat dat helpt.

Heb je al contact opgenomen met Davilex? (Sinds Davilex "deels failliet" is gegaan is de ondersteuning niet om over naar huis te schrijven :()

Werkt Davi-Adres 2000 onder besturingssysteem Windows XP?

ANTWOORD:

Uw Davi-Adres 2000 programma zal waarschijnlijk zonder problemen kunnen
opstarten onder Windows XP, mits u de laatste versie van uw Davi-Adres 2000
programma download.

- Davi-Adres DeLuxe 2000 Buildnummer : 8.0.3.76
- Davi-Adres 2000 Buildnummer : 8.0.3.77
- Davi-Adres Express 2000 Buildnummer : 8.0.3.78

De laatste update kunt u via Davi-Service > Online update downloaden.

De Davi-Adres 2000 programma's zijn ontwikkeld en getest voor
besturingssystemen Windows 95, Windows 98 en Windows 2000. Waarschijnlijk
werken de Davi-Adres 2000 programma's wel en zonder problemen onder
besturingssysteem Windows XP. Echter de Davi-Adres 2000 programma's zijn
niet gemaakt en getest voor het besturingssysteem Windows XP. Er zouden zich
problemen kunnen voordoen die zijn terug te voeren op het besturingssysteem
 
Waarom kun je deze niet meer openen? Krijg je foutmeldingen?
Probeer eens rechts te klikken op het programma en kies dan compatibiliteitsmode, vervolgens kiezen windows 95 modus.
Misschien dat dat helpt.

Heb je al contact opgenomen met Davilex? (Sinds Davilex "deels failliet" is gegaan is de ondersteuning niet om over naar huis te schrijven :()

Dank voor je reactie.
Die compatibiliteitsmode had ik ook al geprobeerd, maar helaas.
Inmiddels is het mij wel gelukt om, via een omweg, de bestaande adresboeken weer te openen. Ik maakte een leeg adresboek aan en importeerde daarin het bestaande xxxx.adr bestand.
Op de Davilex-site kan ik niets vinden dat betrekking heeft op Davi-adres. Ook geen update(s) en die zou ik nog wel even willen uitproberen. Van ondersteuning schijnt geen sprake meer te zijn.

Overigens wil ik het liefste van dit programma af en zoek een mogelijkheid om die 'xxx.adr' te converteren naar een gebruiksvriendelijker bestandsformaat. Desnoods naar een tekstbestand.
 
Hoi,
Ik heb dit ook gehad met Davi - adress 7 Expresse, dat is de eenvoudige uitvoering.

In W98 perfect, na overstap (al lang geleden hoor) naar XP niet meer werkend.

Heb ik opgelost door wat erop deze pagina van Microsoft wordt omschreven.
Misschien kan je dat proberen?
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;nl;324767

Mij hielp het in ieder geval wel.



ps. in firefox is de pagina niet helemaal te lezen, even met IE openen dus.
 
Heb ik opgelost door wat erop deze pagina van Microsoft wordt omschreven.
Misschien kan je dat proberen?
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;nl;324767

Hoi Femke,
Dank voor deze tip. Dat ga ik ook nog even proberen, alhoewel het programma zo te zien nu wel werkt (zonder de laatste update) en ik de adresbestanden kan openen. Maar het liefste wil ik eigenlijk van dat hele Davilex-gedoe af en de bestanden overzetten naar een ander programma. Ook steeds dat gezeur om de originele cd-rom is zo irritant.

Prettige en zonnige dag,
John
 
Nou, daar heb ik bij mijn versie geen last van.
Het proggie staat gewoon op de hd en kan het gebruiken zonder de cd.

Ik zelf vind het een van de makkelijkste proggies voor je adressen.

Als het nu wel werkt, zou ik als ik jou was het zo laten ipv de opties te doen die op de site staan die ik je gegeven heb.

Ik wil wel graag weten waarom het nu opeens wel werkt?
 
Ik wil wel graag weten waarom het nu opeens wel werkt?

Ik heb het programma op twee verschillende pc's uitgeprobeerd, eentje met XP-Home en de andere met XP-Pro. Op deze laatste pc kon ik de bestaande Adresboeken niet meer openen, terwijl ik 'gewoon' de data-bestanden gekopiëerd had naar de 'nieuwe' Data-map.
Na het openen van Davilex kon ik in het 'Welkomstvenstertje' (o.a.) kiezen voor 'Bestaand Adressenbestand openen'. Ik koos voor 'Een ander bestand' (en OK) en kwam dan terecht in een volgend venstertje, met daarin de inhoud van de Data map van davilex. Daar staan de naar deze map gekopiëerde (oude) adresbestanden. Als ik op zo'n bestand dubbelklikte, kwam er de volgende boodschap: 'Bestand kan niet geopend worden OK'. Op een lege grijze achtergrond. Als ik op OK klikte kwam ik weer in het opstartscherm terecht.
Inmiddels is het mij wel gelukt om, via een omweg, de bestaande adresboeken weer te openen. Ik maakte een leeg adresboek aan en importeerde daarin het bestaande xxxx.adr bestand. Zoals ik eerder schreef.

Op de XP-Home pc kreeg ik na het opstarten van Davi Adres 2000 een ander 'welkomstscherm', met de foutmelding van 'Acces Violation', met een nummer. Op die pc wil ik de in jouw reactie vermelde MS-handelingen gaan verrichten. Maar die pc staat niet op deze plek, dus dat moet nog even wachten.

Gr.,
John
 
Je verhaal komt mij zeer bekend voor.

Maar blij voor je dat het weer werkt en hopelijk op die andere pc ook.
Succes.
 
Ik heb davilex business box 2000. Daarin zit dat adres-programma en ook een volledig boekhoudprogramma. En ik heb ook nog die update waar de TS om vroeg. Werkt allemaal perfect onder XP. Voor de liefhebbers kan ik die update wel mailen en eventueel ook een image van Business-box 2000. Die image op cd branden, installeren en dan die update er overheen. Werkt als een tierelier.... :thumb:

edit: dat adressenbestand kun je inlezen in exel
 
Laatst bewerkt:
Lief aanbod van je:p maar ik denk dat die update niet geschikte is voor mijn versie van Davilex, aangezien dit al een oudje is. Ik geloof dat ik hem ooit gekocht heb ik 1997.

En ach, het is niet zo belangrijk voor mij, het is nog steeds alleen erg handig voor de kerstkaarten. ;)
 
Ik heb davilex business box 2000. Daarin zit dat adres-programma en ook een volledig boekhoudprogramma. En ik heb ook nog die update waar de TS om vroeg. Werkt allemaal perfect onder XP. Voor de liefhebbers kan ik die update wel mailen en eventueel ook een image van Business-box 2000. Die image op cd branden, installeren en dan die update er overheen. Werkt als een tierelier.... :thumb:

edit: dat adressenbestand kun je inlezen in exel

Helaas werkt deze update niet in mijn Davilex Adres 2000 De Luxe. En mijn adressenbestanden met de extensie 'adr' kan ik niet openen in Excel 2003. Maar toch bedankt voor het meedenken natuurlijk.

Gr.,
John
 
Jammer, maar het was te proberen. Mij is het overigens wel gelukt om het .adr bestand naar Exel te krijgen. Uit mijn hoofd op de volgende wijze: Het bestand exporteren als .txt of asci of zoiets en ergens opslaan en dan openen met exel. (door eerst exel te openen en dan bij >bestand >openen oproepen.) Opent dan in een klein window. Daar de aanwijzigen volgen en de kolommen eventueel nog goed zetten en afsluiten met voltooien. Dan via "opslaan als" het bestand opslaan als exelbestand. Zo moet het lukken.

Ik kan natuurlijk ook een image van Businessbox 2000 opsturen. Dan heb je er ook nog een boehhoud- en factureringsprogramma bij.... De gestuurde update is daar wel overheen te zetten. Ik weet echter niet of met het daarbij behorende adressenprogramma je adressenbestand wel te gebruiken is.
 
Jammer, maar het was te proberen. Mij is het overigens wel gelukt om het .adr bestand naar Exel te krijgen. Uit mijn hoofd op de volgende wijze: Het bestand exporteren als .txt of asci of zoiets en ergens opslaan en dan openen met exel. (door eerst exel te openen en dan bij >bestand >openen oproepen.) Opent dan in een klein window. Daar de aanwijzigen volgen en de kolommen eventueel nog goed zetten en afsluiten met voltooien. Dan via "opslaan als" het bestand opslaan als exelbestand. Zo moet het lukken.

Dank voor je geduld en hulp. Zo had ik het inderdaad ook geprobeerd en ik kon kiezen uit 4 mogelijkheden om het op te slaan, maar helaas niet als Excel-bestand. Wel als: Davi-adres, Tekstbestand, vCard of MS Acces '97. Ik koos (aanvankelijk) voor tekstbestand. Via een omweg en wat bewerkingen is het mij gelukt om het als Word-bestand netjes op te slaan, gebruik makend van tabs. Hier was ik al tevreden mee.
Door jouw tips, heb ik het in Davilex nogmaals geprobeerd om dat 'adr' bestand te exporteren en ik koos nu 'opslaan als': MS Acces '97. En zowaar, zie 'het wonder', het adresbestand (nu met de extensie: 'mdb') wordt netjes geopend in Exel 2003 en zelfs nog keurig in kolommen.

Enne... bedankt voor jouw aanbod, maar ik wil verder niets meer met Davilex te maken hebben, vooral gezien hun 'support'. Het zou toch een kleine moeite geweest zijn om die updates e.d. op hun site nog een tijdje beschikbaar te houden voor hun vroegere klanten, die ze nu laten stikken.

Erg fijn om op deze wijze geholpen te worden.
Met vriendelijke groet,
John
 
:thumb: Ben blij dat het zo toch nog goed is gekomen. :thumb:
 
Wie heeft updatebestand V8.0.3.76 ?

Heeft er soms iemand nog het updatebestand van V8.0.3.76 ?
Ik moet Davi-Adres Deluxe 2000 opnieuw installeren en beschik niet over dat bestand. Vroeger vermoedelijk de update rechtstreeks uitgevoerd via Davilex Service en dat kan dus al vele jaren niet meer!

P.S. Vanwege de discussie in januari 2007: het adr-bestand is gewoon hetzelfde als een mdb-bestand (formaat MS Access 97). Hernoemen is dus voldoende om er "elders" wat mee te kunnen doen.
 
Dit topic is al bijna een jaar oud, dus ik weet niet of moderators deze vraag zullen sluiten. Dan moet je zelf een nieuwe vraag opstarten. Ik zal overigens eens kijken en kom er vandaag nog op terug. Denk dat ik die update heb.
 
Davilex updates

Dit topic is al bijna een jaar oud, dus ik weet niet of moderators deze vraag zullen sluiten. Dan moet je zelf een nieuwe vraag opstarten. Ik zal overigens eens kijken en kom er vandaag nog op terug. Denk dat ik die update heb.

Indertijd heb ik hier (ook) om gevraagd, maar helaas werkte zo'n update niet bij mijn versie. Toen heb ik het maar opgegeven. Dus wat mij betreft is mijn vraag 'opgelost' en had ik dit waarschijnlijk als opgelost moeten melden. Bij deze.
 
In de update van businessbox 2000 zat dat adressengedeelte. Er is toen een update voor businessbox 2000 uitgebracht die alleen betrekking had op de adressendatabase voor zover ik mij kan herinneren. Die update heb ik. Versie 2803
 
Heeft er soms iemand nog het updatebestand van V8.0.3.76 ?
Ik moet Davi-Adres Deluxe 2000 opnieuw installeren en beschik niet over dat bestand. Vroeger vermoedelijk de update rechtstreeks uitgevoerd via Davilex Service en dat kan dus al vele jaren niet meer!

P.S. Vanwege de discussie in januari 2007: het adr-bestand is gewoon hetzelfde als een mdb-bestand (formaat MS Access 97). Hernoemen is dus voldoende om er "elders" wat mee te kunnen doen.

Ja die heb ik, weet niet of je hem nog nodig hebt.

Zag dit bericht en dacht zal even reageren.
 
Ook ik heb dit probleem!

Ik heb davilex business box 2000. Daarin zit dat adres-programma en ook een volledig boekhoudprogramma. En ik heb ook nog die update waar de TS om vroeg. Werkt allemaal perfect onder XP. Voor de liefhebbers kan ik die update wel mailen en eventueel ook een image van Business-box 2000. Die image op cd branden, installeren en dan die update er overheen. Werkt als een tierelier.... :thumb:

edit: dat adressenbestand kun je inlezen in exel

Zou PEER2 mij dat update bestand voor BB2000 willen toemailen? Daar zouik geweldig mee geholpen zijn!
Geert van der Velde
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan