Davilux Adres de Luxe 2000 (updates)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zie verzonden e-mail. Daarin staat het adres van mijn ftp-server en daar kun je alles van Businessbox 2000 ophalen.

installatiefout

Zie verzonden e-mail. Daarin staat het adres van mijn ftp-server en daar kun je alles van Businessbox 2000 ophalen.

Hoi Peer,

Ik heb een ander probleem met hetzelfde programma (Businessbox 2000).
Van mijn originele cd is een bestand beschadigd geraakt, nu blijft de installatie hangen op 34%. Daarna kan ik alleen nog de installatie afbreken. Ik heb een nieuwe computer aangeschaft en wil daarop dus het geheel weer installeren.
Zou ik een kopie van jou installatiebestand (setup.exe) kunnen ontvangen?

Groeten,
Eurnie

gaan naar ftp://82.95.236.150 en log in met "FTP" en als wachtwoord "ftp". Daarop staat een image van businessbox en een later uitgebrachte update. De image branden op een cd en dan vanaf die cd installeren. Daarna de update uitvoeren.

Laatst bewerkt:
gan naar ftp://82.95.236.150 en log in met "FTP" en als wachtwoord "ftp". Daarop staat een image van businessbox en een later uitgebrachte update. De image branden op een cd en dan vanaf die cd installeren. Daarna de update uitvoeren.

Hallo Peer,

Super bedankt voor de snelle reactie!
En leuk om te zien dat je ook van Zappa houdt, heb ik ook meteen maar gedownload :-)

Groeten, Arnold

...en dan ook nog eens heel mooi geld van voor de laatste crisis. Mag je ook ophalen...
Ik heb overigens ca. 50 cd's van zappa.. zou ik ook op die ftp server kunnen zetten wellicht....

...en dan ook nog eens heel mooi geld van voor de laatste crisis. Mag je ook ophalen...
Ik heb overigens ca. 50 cd's van zappa.. zou ik ook op die ftp server kunnen zetten wellicht....

Hoi Peer,

Ooit eens begonnen met deze draad, ontvang ik nog steeds meldingen...
Dat oude geld...? Zou ik eh... ook? Maar kan dat in één keer, of stuk voor stuk? Als jij het goed vindt uiteraard. BVD

Groet.

Onder Win98 werkte dit goed. Na mijn overstap naar Win XP kan ik mijn indertijd gemaakte data-bestanden, met de extensie 'adr' niet meer openen. Wèl het door Davilex bijgevoegde voorbeeldbestand, genaamd: 'voorbeeld.adr'. Het programma op zich start (dus) nog wel op. Ik werk met de originele Davilex cd-rom, die versie 8.0.1.52 heeft.

Er schijnen update-bestanden te zijn, weet iemand hoe ik daar nog aan kan komen? Davilex geeft op geen enkele manier ondersteuning.

En is er een manier om het adresbestand van Davilex te converteren naar bv. een tekst- of ander bruikbaar bestand?
Bvd voor een nuttige reactie.

zou tof zijn, als je de moeite wilt nemen...

nog even over de davilex waar het mee begon, die nrg file... kan ik die alleen branden met nero ofzo? dat heb ik nl. niet :-( is het veel moeite om er een iso van te maken?

groeten, eurnie

Ik heb al bijna 20 jaar met davi adrss gewerkt.( op 2 floppy's). Werkte altijd tot en met XP.
Nu heb ik mijn PC geformateerd, back-up gemaakt (feenstra bak.). Maar helaas ik mis mijn floppy's. Wie kan mij helpen aan floppy's of hoe ik feenstra bak anders kan openen.
Ik mis mijn gehele adressen bestand.

Willem Feenstra

die nrg file... kan ik die alleen branden met nero ofzo? dat heb ik nl. niet :-( is het veel moeite om er een iso van te maken?
groeten, eurnie

Is al opgelost, nrg2iso prog gedownload en omgezet en gebrand

groeten, eurnie

zou tof zijn, als je de moeite wilt nemen....

nog even over de davilex waar het mee begon, die nrg file... kan ik die alleen branden met nero ofzo? dat heb ik nl. niet :-( is het veel moeite om er een iso van te maken?

groeten, eurnie

Mooi dat het gelukt is. En dat van Zappa op de ftp-server zetten doe ik wel, maar wordt wel komend weekend of even daarna. Ik laat wel weten wanneer het er op staat.

Laatst bewerkt:
Ik heb al bijna 20 jaar met davi adrss gewerkt.( op 2 floppy's). Werkte altijd tot en met XP.
Nu heb ik mijn PC geformateerd, back-up gemaakt (feenstra bak.). Maar helaas ik mis mijn floppy's. Wie kan mij helpen aan floppy's of hoe ik feenstra bak anders kan openen.
Ik mis mijn gehele adressen bestand.

Willem Feenstra

Ook even naar mijn ftp-server en daar dat programma downloaden en op disk zetten.
dan ook nog de update die er ook bijstaat downloaden en uitvoeren.
Daarin zit ook davi-adres. Op de ftp server staat dan ook nog een update voor het adres-gedeelte, maar dat heb je dan waarschijnlij niet meer nodig. Dan die datfile met je adressen er in zetten. wellicht dat het dan allemaal weer werkt.

Laatst bewerkt:
Hoi Peer,

Ooit eens begonnen met deze draad, ontvang ik nog steeds meldingen...
Dat oude geld...? Zou ik eh... ook? Maar kan dat in één keer, of stuk voor stuk? Als jij het goed vindt uiteraard. BVD

Groet.

Dat kan in een keer en ik vind het best.

Ook even naar mijn ftp-server en daar dat programma downloaden en op disk zetten.
dan ook nog de update die er ook bijstaat downloaden en uitvoeren.
Daarin zit ook davi-adres. Op de ftp server staat dan ook nog een update voor het adres-gedeelte, maar dat heb je dan waarschijnlij niet meer nodig. Dan die datfile met je adressen er in zetten. wellicht dat het dan allemaal weer werkt.

davi adress

Gedaan zoals je schreef, programma geinstalleerd en werkt prima, Alleen mijn oude bestand kan ik niet openen. Moet eerst converteren en daar gaat het fout.. Melding fout.

Misschien wanneer je die update installeert dat het dan wel gaat. En/of kijken waar precies de adressendatabase in het programma zit en dat vervangen door je oude adressendatabase. Is maar een suggestie en misschien werkt het zo.

Ja die heb ik, weet niet of je hem nog nodig hebt.

Zag dit bericht en dacht zal even reageren.

Je bent populairder dan je dacht. Ik heb hetzelfde probleem (maar ben niet te oud om ervan te leren). Ik ben die update ook kwijt met als gevolg een niet op alle fronten redelijk werkend programma. Zou je mij die update van 8.0.3.76 ook kunnen sturen ?

Dank

Wanneer je een stuk terug leest in deze draad dan zie je waar je een en ander kan ophalen. Alles staat op mijn FTP-server

Wanneer je een stuk terug leest in deze draad dan zie je waar je een en ander kan ophalen. Alles staat op mijn FTP-server

Ik had eerder geprobeerd om die link te volgen maar dat lukte toen niet. De download van de update file ging nu wel goed. Maar helaas, bij het installeren krijg ik de melding:
C:\WINDOWS\SYSTEM32\AUTOEXEC.NT. Het systeembestand is niet geschikt voor MS-DOS en Microsoft Windows toepassingen. Het lijkt er dus op dat die update niet geschikt is voor mijn PC (Windows XP). Zegt die melding jou wat ?
Groeten
Arie vtH

Zegt mij niets. Bij anderen werkte die update wel voor zover ik weet. Wellicht is het een idee om die image van businessbox te branden op cd en die dan eerst te installeren. Op die versie van businessbox 2000 werkt die update probleemloos.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan