db opzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mulcoa

Verenigingslid
Lid geworden
30 jan 2001
wie wil mij helpen om een database op te zetten voor een vervoersbedrijf, ik ben wel een super leek,

ik had gedacht:
tabel personeelsgegevens, ritgegevens, brandstofgegevens, wagenpark gegevenens, uur registratie en verwerking, reparatie en onderhoud.

Geef maar eerst even aan welke kolommen je allemaal in deze tabellen wilt gaan hebben? Dan kunnen mensen hiermee misschien aan de slag (waaronder ik waarschijnlijk, ben nog niet expert erin of zo, maar leer wel al veel):cool:

db

wagenpark geg / beheer
Kenteken, merk voertuig type, aankoop datum , km aankoop, km verkoop, aankoopprijs, verkoopprijs datum apk, bijzonderheden.

Personeels geg:
naam, voornaam , adres, postcode, woonplaats, telefoon geb datum, geb plaats, sofinummer, datum in dienst, datum uit dienst, chauffeurspas, bijzonderheden

Rit geg
wagen nr, datum, rapport nr, diensttijd op.....
( maandag.. etc ) van...... tot
naam bestuurder.
rit nr, aanvang rit, van, naar, einde rit, belast, totaal, kontant, rekening, bijzonderheden, woonwerk, km begin, km einde

brandstof geg
naamtankstation, datum, aantal ltr, betaald bedrag, klein onderhoud. bijzonderheden.

Uren registratie
week nr, periode, bestuurder, nr chauffeurspas, werkboek nr, blad nr, kenteken,
aanvang, werktijd, pauze, rust., bijzonderheden

ik hoop dat je hier wat aan hebt, al vast bedankt,

Ik zal wat proberen in elkaar te flantsen. Dubbele gegevens die ik hier in heb zien staan, die dus in verschillende tabellen voorkomen, zullen denk ik gelinkt gaan worden, scheelt wat typwerk waarschijnlijk.
Het zal iets van weekend worden.

db

ik heb de tabellen al gemaakt volgens de voorgaande info, en wat je zegt er zijn dubbele gegevens, en ik heb het grootste probleem om de relaties te leggen, maar dit houdt natuurlijk ook weer verband met welke gegevens je wil bewerken dacht ik zo, ik verneem graag jullie adviezen en commentaar