db opzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.
db

ik heb een foutje gemaakt denk ik, een nieuwe vraag geplaatst.

wat is dat voor een formaat van bestand , als ik het download krijg ik een onbekend formaat wat mijn zip niet kan uitpakken of herkennen.

Gewoon een zipfile, met een accessbestandje erin.
Bij mij werkt ie, tevens ook bij mulcoa.
Misschien dat het bij jou niet werkt??? Niet goed gedownload evt of niet goed werkende winzip.

Mulcoa, ik ga het even rustig an doen met je DB, heb weinig tijd ivm school, druk druk druk........
Ik hoop in de loop van de weken wat meer tijd te creeren.
Oh ja, ga liever hier verder dan een nieuw venster te creeren. Is ook net wel iets makkelijker lezen;)

db

ja dat nieuwe venster was een ongelukje, maar doe maar rustig aan

Hai Japsur,
is het mogelijk om dat zip bestand in access 2000 formaat ook door te geven , want dat was het probleem met openen.
alvast bedankt
gost

Mulcoa,

Zie nu pas je vraag.
Werk zelf ook bij Taxi-organisatie en heb in het verleden iets dergelijks geknutseld. Was wel ge-ent op groepsvervoer. Wil best wat ervaringen met je delen. De DB is misschien nog in delen bruikbaar, maar zal flink opgepoetst moeten worden. Heb de laatste paar jaar hier ook niet meer mee gewerkt. Hoor het wel!!

Gostdog,
Heb weinig tijd gehad om uberhaupt iets te doen...
Ik probeer het DBtje deze week ergens te plaatsen hiero.

db

hai johnboy,

Ja ik ben zeker wel geintresseerd in je ervaringen, laat maar es weten wat je allemaal hebt, ik ben niet zo goed in knutselen met een db, dus hulp is van harte welkom.

Mijn idee is dat ik niet steeds alle gegevens 6 keer in moet voeren want dar wordt ik een beetje simpel van en een stap verder is dat je wat met de gegens kunt stoeien, zodat je wat leuke uitkomsten krijgt

Mulcoa,

Het begevoegde .xls bestandje was destijds mijn eerste gedachtespinsel over de opzet. Misschien heb je er iets aan. De rest van de db staat helaas niet meer op papier en is in de loop der tijd steeds bijgeknutseld, zoals Diverse queries, formulieren en rapporten. De db is op dit moment te groot voor te mailen of te plaatsen, en er staat nog vertrouwelijke info in. Hoop dat je geduld hebt want mijn vrije tijd is beperkt. Hoe kunnen we e.e.a. regelen??

Bijlagen

db

hai johnboy,

Ik denk dat we eerst maar es moeten kijken wat de ideeén zijn, ik had bij japsur al wat op paier gezet en die had al wat in elkaar gezet.

Mijn idee is om gegevens zo min mogelijk dubbel of meer keren in te voeren, verder heb ik het idee dat ik begin met wat tabellen om de gegevens wat te rangschikken, door middel van een aantal formulieren op een schakelbord, zodat je toch alle gegevens bij elkaar krijgt, wat bij elkaar hoort zal ik maar zeggen, als ik dat een beetje in de vingers heb, een beetje gaan combineren welke gegevens bewerkt moeten worden e.d. dit is de grote lijn dacht ik

jan

Ik ben nog eens een beetje aan het knutselen geweest, en denk dat ik nu wel iets heb wat aan mijn ideeën tegemoet in principe.

het volgende;
Ik heb een tabel met mijn gegevens, welke ik er in zet via een formulier, uit de gegevens van deze heb ik een query gemaakt die mij de totalen laat zien van de tabel.
dus als er van een jaar gegevens instaan, telt ie het hele jaar bij elkaar.

Ik wil een rapport kunnen maken waarin ik zelf de periode kan kiezen van de totalen?

ik hoor het graag

Mulcoa, zo even snel uit het hoofd:
Je kunt in de ontwerpweergave aangeven bij criteria bv. tussen welke data (als je een veld datum hebt in je query) je de gegevens wilt tonen en van deze query maak je vrij simpel een rapportje.

Ik heb na deze week weer even 3 weken wat meer tijd, vakantie en wat tentamens, dus ik zal weer even naar je DB kijken.

hoi jasur

Ik heb mijn database een beetje vereenvoudigt, niet dat ik hem later niet uit wil breiden, maar ik wil gewoon ergens beginnen.
wat je antwoord betreft, ik heb dat gezien dat je bv een bepaalde datum in kunt voeren maar het gaat mij er ook om dat je kunt kiezen bv tussen twee data
periode 18 oktober t/m 24 oktober en dan volgende week een nieuwe periode
nou ik ga nog wel even stoeien en als je wil kan ik je de nieuwe wel even mailen, hij is erg simpel en het invul formulier heb ik ook en een rapport kan ik er ook van maken, nu alleen nog wat aanpassingen

alvast bedankt

Hoi mulcoa

Ik heb je een mailtje gestuurd. Kun je me DB even sturen, kan ik even kijken wat je allemaal al hebt. Ben er niet echt mee bezig geweest nog. Ik denk dat jij verder bent dan wat ik ben, ik zal even kijken of ik nog leuke / praktische dingen weet dan.

Geplaatst door Gostdog
Hai Japsur,
is het mogelijk om dat zip bestand in access 2000 formaat ook door te geven , want dat was het probleem met openen.
alvast bedankt
gost

Hier dan toch de lang verwachte 2000 versie Gostdog.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan