• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

De functie: SOM.ALS

Status
Niet open voor verdere reacties.

Evelthoven

Gebruiker
Lid geworden
26 sep 2006
Ik heb een deel van een groter bestand toegevoegd met daarin de vraag over de functie SOM.ALS
Het gaat om een functie met daarin een aantal voorwaardes om bepaalde bedragen op te tellen.

Bedankt voor de hulp.

M.vr.gr.
Eric

Bijlagen

Helaas heb ik een fout in mijn vraag. Deze is niet helemaal goed gesteld. Ik heb in de bijlage onder nog een kleine correctie toegevoegd.

Sorry!

Bedankt Wher, deze oplossing werkt perfect.

Ik was helemaal niet bekend met de functie KIEZEN.
Zou je me a.u.b. uit willen leggen wat het verschil is met de functie INDEX ? Ik heb het via "formule evalueren" proberen te ontdekken, maar het is me niet helemaal duidelijk.
Ik zet de vraag even nog niet op opgelost.

of:

=SUMIF(C11:C14;MID("=<>";MATCH(B7;F22:F24;0);1)&B8)

Hallo SNB,

Ook dit is een perfecte oplossing, net als die van Wher.
Bij uw oplossing begrijp ik een stuk van de formule niet. Kunt u misschien uitleggen wat er gebeurt met DEEL. Ik heb naar de syntax gekeken en als laatste staat er "aantal tekens". Is dit dan een van de drie tekens die u gebruikt in "=<>" ?

@snb,

Inventief! Die was ik nog niet tegengekomen.

@Wher,

Je had me natuurlijk zelf op het spoor gezet.....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan