maxieboy34
Gebruiker
- Lid geworden
- 25 jan 2008
Hoi iedereen,
Heb 1,5 jaar geleden een PC bij Dell gekocht (had ik nooit moeten doen):
AMD X2 5000+
2GB 667 DDR2 RAM
NVIDIA 7300LE! (wat 'n bout ding)
250GB Seagate HD
DVD en CD brander
13 in 1 Cardreader
Ik heb er een maand geleden een 500Watt voeding en een ATI HD4850 ingezet.
Gamen gaat nu al veel beter, maar de processor is de bottleneck. Het moederbord van de Dell PC ondersteund natuurlijk geen Quad Core en een nieuw moederbord in die prutkast is ook onmogelijk, dus ga ik een nieuwe PC bouwen. Mijn budget is 300 euro. Ik gebruik de voeding, de videokaart (duh), de brander, de cardreader (als het gaat, weet ik niet), de Harddisk en de 2GB ram uit de oude PC. Ik wil deze onderdelen kopen:
Coolermaster Elite 331 of 332 (heb nog niet kunnen kiezen)
MSI P31 Neo2-FR
Intel Quad Core Q6600
Kingston 2GB 667 DDR2 RAM
Artic Alphine 7 Processor Koeler.
Bij Azerty kom ik uit op 283 euro met de Elite 332 kast (met verzendkosten) en op 276,36 euro met de Elite 331 Kast (met verzendkosten). Nu heb ik een paar vragen:
Is er iets beters te krijgen voor het geld?
Is Azerty een goede site of is er nog een betere (of goedkopere) site om te bestellen?
Is het een goed moederbord? (ik heb geen verstand van moederborden. De ASUS P5B is ook goedkoop, maar daar heb ik veel slechte dingen over gehoord )
Zo, dit is het dan. Ik hoop dat jullie nog tips voor me hebben,
Max
EDIT: Ik heb ook nog 2 80mm casefans liggen. Beide kunne worden aangesloten met 4 pins molex of gewoon 3 pins. In de kast it ook al één 120 mm fan, dus extra koeling is niet nodig denk ik.
Heb 1,5 jaar geleden een PC bij Dell gekocht (had ik nooit moeten doen):
AMD X2 5000+
2GB 667 DDR2 RAM
NVIDIA 7300LE! (wat 'n bout ding)
250GB Seagate HD
DVD en CD brander
13 in 1 Cardreader
Ik heb er een maand geleden een 500Watt voeding en een ATI HD4850 ingezet.
Gamen gaat nu al veel beter, maar de processor is de bottleneck. Het moederbord van de Dell PC ondersteund natuurlijk geen Quad Core en een nieuw moederbord in die prutkast is ook onmogelijk, dus ga ik een nieuwe PC bouwen. Mijn budget is 300 euro. Ik gebruik de voeding, de videokaart (duh), de brander, de cardreader (als het gaat, weet ik niet), de Harddisk en de 2GB ram uit de oude PC. Ik wil deze onderdelen kopen:
Coolermaster Elite 331 of 332 (heb nog niet kunnen kiezen)
MSI P31 Neo2-FR
Intel Quad Core Q6600
Kingston 2GB 667 DDR2 RAM
Artic Alphine 7 Processor Koeler.
Bij Azerty kom ik uit op 283 euro met de Elite 332 kast (met verzendkosten) en op 276,36 euro met de Elite 331 Kast (met verzendkosten). Nu heb ik een paar vragen:
Is er iets beters te krijgen voor het geld?
Is Azerty een goede site of is er nog een betere (of goedkopere) site om te bestellen?
Is het een goed moederbord? (ik heb geen verstand van moederborden. De ASUS P5B is ook goedkoop, maar daar heb ik veel slechte dingen over gehoord )
Zo, dit is het dan. Ik hoop dat jullie nog tips voor me hebben,
Max

EDIT: Ik heb ook nog 2 80mm casefans liggen. Beide kunne worden aangesloten met 4 pins molex of gewoon 3 pins. In de kast it ook al één 120 mm fan, dus extra koeling is niet nodig denk ik.
Laatst bewerkt: