De juiste Windows XP drivers vinden voor mijn PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

JustRob

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2009
Hallo,

Ik heb sinds gister een dualboot gemaakt op deze PC met Windows XP erbij. Het oorspronkelijke besturingssysteem waar de PC mee kwam is Windows 7.

Alleen nu heb ik wat moeite om de juiste drivers voor XP te vinden. Mijn videokaart is Nvidia GeForce GT530, maar daar heb ik al een driver voor.
Verder heb ik Nvidia HD Audio, maar daar kan ik dus gewoon geen drivers voor vinden. Heb een kwartier lang gezocht op Google, ThePirateBay, etc, niks.

En voor internet weet ik niet eens wat voor driver ik moet hebben, ik heb gewoon draadloos internet van KPN, dus wat voor soort internet driver moet ik hebben?

Trouwens, bij Apparaatbeheer staat bij Netwerk Adapters de volgende onderdelen: 802.11n Wireless LAN Card, Microsoft Virtual WiFi Miniport-Adapter, Realtek PCIe GBE Family Controller, VMWare Virtual Ethernet Adapter for VMnet1, VMWare Virtual Ethernet Adapter for VMnet8.

Kan iemand mij hier misschien bij helpen?

Computer model is trouwens een desktop PC, Hewlett Packard p7-1040nl.

De driver voor je HD video kaart zal naar alle waarschijnlijkheid ook je HD Audio drivers bevatten.

De driver voor je videokaart zal ook die van Nvidia HD audio bevatten, dit is namelijk de driver om geluid over HDMI te kunnen sturen ;) Voor windows xp (32bit) is hier de driver voor jouw videokaart: klik naar website Nvidia

@JustRob: kijk even naar posting #6, die jouw posting van zojuist net gekruist heeft.

Tijs.

Als ik die driver probeer te installeren krijg ik de foutmelding:

"There is not enough space on drive C:\ to extract this package.

Please free up 95.50 MB and click Retry."

En de driver voor de videokaart had ik trouwens ook geïnstalleerd, en volgens mij is Nvidia HD Audio ook geïnstalleerd, maar ik heb nog steeds geen geluid.

Ik had ook nog DriverEasy geïnstalleerd en ermee gescand, maar als de scan klaar is krijg ik de foutmelding:

"An error occured during scanning.

Exception Details: The remote name could not be resolved: 'app.drivereasy.com'"

Tsja, het schiet natuurlijk niet echt op als je alleen de foutmeldingen terugmeldt zonder even te onderzoeken of ze misschien 'kloppen'.
"There is not enough space on drive C:\ to extract this package.

Please free up 95.50 MB and click Retry."
zou dus het idee geven dat je C: schijf bijna vol zit óf dat je helemaal geen C: schijf(-letter) hebt. Onderzoek beide mogelijkheden.
[Jammer dat ik hier weer een posting aan moet besteden... :rolleyes:]

M.b.t. Exception Details: The remote name could not be resolved: 'app.drivereasy.com'": Dat geeft het idee dat je óf helemaal geen werkende Internet verbinding hebt op je pc óf op de een of andere manier een probleem hebt om app.drivereasy.com via DNS-bevraging te laten vertalen naar het ip-adres 174.36.80.163.
Indien je wél een werkende Internet-verbinding hebt op die pc, dan heb je 2 mogelijkheden, maar ik noem er maar 1:
Start -> Uitvoeren -> notepad %windir%\system32\drivers\etc\hosts
Voeg vlak voor localhost een regel toe:
174.36.80.163 app.drivereasy.com
Druk op het rode kruisje en geef Ja voor opslaan. Probeer het dan opnieuw.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik heb wel een C: letter, maar dat is niet het station waarop Windows XP is geïnstalleerd. Windows XP is geïnstalleerd op station D:.

En nee, natuurlijk heb ik nog geen internet verbinding. Zoals ik ook al zei in mijn eerste post, hier heb ik vermoedelijk een driver voor nodig, alleen heb ik geen idee welke. Dus om internet te krijgen heb ik een driver nodig, en om uit te vinden welke drivers ik nodig heb, heb ik internet nodig. Schiet niet op zo.

Dat verhaal over C: verklaart waarom het dus niet lukt.

Bedrade netwerkkaartdrivers: hier of anders hier
Draadloze netwerkkaartdrivers: link

Succes,

Tijs.

@vanschagen: Die werkt dus niet omdat daarvoor een werkende internet-verbinding nodig is vanaf die computer. Zie postings #10 en #11 (en #12, waar ik (als het goed is) het probleem met Internet oplos).

@JustRob: De uitgepakte versie van die audio-driver, opnieuw ingepakt als .zip bestand: download-link

Tijs.

De website van HP helpt niet veel omdat ze alleen drivers aanbieden voor Windows 7, en die zullen niet werken op Windows XP.
Gein, staat toch dat op die merken moet zoeken, niet dat je die drivers moet gebruiken, maar ja, je hebt al hulp genoeg nu.:cool:

Gein, staat toch dat op die merken moet zoeken, niet dat je die drivers moet gebruiken, maar ja, je hebt al hulp genoeg nu.:cool:

@Lange Pier: Niet iedereen kan uit de wél beschikbare drivers destilleren wat voor XP drivers er dan nodig zijn, zo blijkt maar weer. :) Ik ga ervan uit dat, nu ik drivers voor bedraad en draadloos (en geluid) beschikbaar heb gesteld, via dat drivereasy de rest van de drivers wel geïnstalleerd zal kunnen worden.
Wél vind ik dat de terugmeldingen en informatievoorziening vanuit de TS beter kan/moet.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Geluid doet het nu.

Ik heb de internet driver geïnstalleerd, alleen snap ik niet hoe ik een verbinding kan maken. De lijst met draadloze netwerken van Windows zelf is leeg, in dat programma van Ralink kan ik wel mijn draadloze verbinding zien, maar ik zie nergens een optie om verbinding te maken.

Doe eens een foto van de mogelijkheden in het Ralink programma (of noem alles op). Vooral zaken waar het woord profile in voorkomt zijn interessant, omdat (normaal gesproken) een ingestelde/vastgelegde draadloze netwerkverbinding in dergelijke programma's een connection profile worden genoemd.

Tijs.

Laatst bewerkt:
qxBuo.png

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan