De krant lezen op twee iPhones

LWM

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2008
We hebben sinds vandaag de krant alleen nog maar digitaal (werd te vaak niet bezorgd) en die open ik op mijn laptop, wat ik daarvoor ook al deed. Heb hem net voor het eerst geopend op mijn iPhone door intikken van mijn emailadres en het wachtwoord (van Mediahuis). Mijn vrouw wilde hem ook op haar iPhone open met hetzelfde email en wachtwoord. Het emailadres wordt echter niet gepakt. Is daar een oplossing voor?

Het juiste e-mailadres en wachtwoord invoeren? Het is de website van Mediahuis die erop controleert.
1) Je maakt een typfout (check eens of je CAPS-lock aanstaan)
2) Of de website bevat een fout die de ontwikkelaars moeten oplossen.

Nee, dat klopt allemaal. Zat intussen op internet te graven en lees dat de krant lezen alleen kan op het emailadres dat gekoppeld is aan het Mediahuis account. Dat is mijn emailadres.
Mijn vrouw heeft een eigen emailadres en het mijne invoeren op haar iPhone wordt niet geaccepteerd. Op zich niet onlogisch anders kan de hele wereld via mijn emailadres de krant gratis lezen.
Maar is er geen andere oplossing voor zodat zij wel bij de krant kan?

Misschien een 2de account aanmaken? Tenminste als dat voor de desbetreffende krant mogelijk is.

Dus er kan worden gesteld dat je niet tegelijkertijd met een e-mailadres op meerdere locaties kan inloggen? Dan is het makkelijk om tijden af te spreken, en voor het gemak het wachtwoord op te slaan in je browser.

Ik merk bij de Telegraaf dat ik ook vaak wordt uitgelogd. Dus blijkbaar heeft mijn vader dan weer ingelogd.
Misschien een 2de account aanmaken? Tenminste als dat voor de desbetreffende krant mogelijk is.
Vaak zit een account gekoppeld aan een abonnement. Dus dan zou je twee abonnementen moeten afsluiten. Dat lijkt mij een beetje kansloos.

Vaak zit een account gekoppeld aan een abonnement.
Klopt, ik had me niet helemaal juist uitgedrukt.
Ik bedoelde eigenlijk meerdere accounts voor één abonnement.
Ik heb b.v. F1Pro, waarmee ik 6 apparaten kan koppelen, maar of dat ook bij de dagbladen van MediaHuis kan, weet ik niet.

Morgen de krant maar eens bellen wat er mogelijk is. Of een account op twee e-mailadressen kan.

• Leuk
Waarderingen: Aar
Wij (mijn vrouw en ik) lezen ook de krant digitaal en dat gaat met een app van de krant. Daar moet je op inloggen. Of dat mag met het zelfde emailadres (wat we dus doen) maakt de app uit en niet de telefoon of tablet. En dat werkt gewoon.

Even googelen en je krijgt dit (en dit verhaal is ongeveer hetzelfde als ik bij de Volkskrant ervaar):

Bij Mediahuis kun je, afhankelijk van je gekozen abonnementsformule, jouw abonnement delen met huisgenoten. Zij kunnen dan de krant digitaal lezen op hun eigen toestel met hun eigen account, mits ze op hetzelfde adres wonen.
1784279758640.webpNieuwsblad

Belangrijke details over het delen van je abonnement:
    • Persoonlijke login: Met één algemeen account kun je maar op één apparaat tegelijk actief zijn. Om tegelijkertijd te kunnen lezen, nodig je huisgenoten uit via je account, waarna zij een eigen login ontvangen.
      1784279758644.webpNieuwsblad
    • Gezinsvoorwaarden: De extra lezers die je toegang geeft, moeten op hetzelfde woonadres ingeschreven staan.
      1784279758648.webpNieuwsblad +1
    • Abonnementsvorm: Niet elke abonnementsvorm biedt standaard de mogelijkheid om extra lezers toe te voegen. Bij de basisformules is dit soms niet inbegrepen.
      1784279758651.webpDe Standaard
    • Beheer: Je kunt je meelezende gezinsleden zelf eenvoudig toevoegen en beheren via je persoonlijke beheeromgeving (bijvoorbeeld via My Mediahuis).
      1784279758655.webpNieuwsblad
Voor de exacte specificaties en het beheren van de accounts voor jouw specifieke krant (zoals NRC, De Telegraaf, of de regionale titels), kun je terecht op de Mediahuis Nederland pagina. De uitgebreide handleidingen en limieten per apparaat vind je terug via de uitleg over digitaal lezen van Mediahuis.

Als je al weet welke krant je wilt aansluiten of welke abonnementsvorm je overweegt, kan ik specifiek voor jouw situatie nagaan of en hoe je het abonnement met je huisgenoten kunt delen.

Ah, dat zou verklaren waarom mij vrouw en ik geen probleem hebben met het lezen van de digitale krant: we doen dat nooit op het zelfde moment :-)

Dan moet je dus je vrouw uitnodigen. Dat is vrij simpel, en werkt perfect. Nooit problemen met vragen als: "heb je de krant nou nóg niet uit?" 😊

Net contact gehad met uitgever het Mediahuis. Als het abonnement is gesloten op een email account werkt het alleen op dat account. Kreeg advies om dan maar een tweede betaald account te nemen. Ja, zo lust ik ze wel! Dan maar eens kijken of het niet op een andere manier is op te lossen. Ik lees op internet dat het delen bij uitgever DPG Media wel kan.
Op internet (Ai) staat dat je met de gegevens van het hoofd-account (email en wachtwoord) kunt inloggen op een ander apparaat. Maar dat werkt op de andere iPhone niet. Krijg al bij invullen van het emailadres dat het niet goed is.

Laatst bewerkt:
Sommige mensen kún je gewoon niet helpen, omdat ze maar niet willen lezen. De oplossing voor het delen van je abonnement staat toch echt op deze pagina. Dat moet je toch via de link My Mediahuis (let op het fraaie gebruik van de Nederlandse taal) kunnen instellen. En als het bij jouw krant niet kan: stoppen met die (wakkere?) krant, en neem een krant waar het wél kan 😊.

Bij het AD kan delen wel en bij de Telegraaf kan het niet aldus medewerkers en dan houdt het bij de laatste op.

Toch niet zo'n wakkere krant dus.... Het is natuurlijk ook bizar; als je een papieren krant in huis haalt betaal je een x bedrag, en kunnen probleemloos met 1, 2 of 50 man die krant lezen. En de krant krijgt daar geen cent meer voor. Maar lever hem digitaal (en bespaar enorm op de druk- en papierkosten) en ineens kan dat niet meer? Gelukkig zijn er nog kranten zoals Volkskrant, Trouw en AD die dat besef wél hebben. Sterker nog: met een abo op de Volkskrant lees ik óók (en gratis) het AD, Trouw, Parool en nog wat kranten.
Andere krant Nemen dus 😀.

Terug
Bovenaan Onderaan