de map mijn video's kan ik niet gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.
aan vista:


Via winrar heb ik geen fouten kunnen vinden

Ik kan de map nu wel openen, omdat ik de mapweergave heb veranderd van miniatuurweergave naar een willekeurige andere (bv. lijst of details). Hierna kan ik de map gewoon openen, zonder problemen. Bij miniatuurweergave mislukt het dus wel om de map te openen.

Nu blijft het probleem echter bij het downloaden van nieuwe videoos. Als ik met firefox een video wil opslaan in mijn video map, opent firefox die map automatisch met miniatuurweergave, waardoor firefox vervolgens wordt afgesloten.
Mijn vermoeden is dat als dit ook ingesteld staat op bv details, dit probleem wordt voorkomen.

Waar kan je de mapweergave in firefox veranderen, zodat je dit voorkomt?
 
Ik bedoel niet per se om te controleren op fouten met winRAR. Maar aangezien jij je bestanden wilt houden en ze nu moeilijk doen in die map, lijkt het me dat je ze toch kan kopïeren naar ergens anders zodat je ze niet hoeft te verliezen. Als je dan een kopie hebt kan je de huidige (met dus de fout/het probleem) wissen en heb je ze nog steeds (de gekopieerde).

Ik denk dat je dat kan proberen met winrar. Open winrar en kies voor Add, de geselecteerde map staat dan aangegeven om te worden gearchiveerd, we gaan winrar echter niet gebruiken om bestanden te archiveren/comprimeren waarvoor winrar eigenlijk bedoelt is, maar om via winrar de bestanden te kopieren, (of dat te proberen, aangezien het in explorer niet lukt). Je zou nu kunnen kiezen voor browse, maar dan duid je eigenlijk op dezelfde manier de bestanden aan als in de explorer van windows, ga daarom naar de files die in het bestand moeten zitten door te kiezen voor het tabblad files, en daar kan je onder 'files to add' kiezen voor 'append'. Daar kan je de juiste files aanduiden (en zo heb ik al files kunnen aanduiden die op een beschadigd volume zaten en zo bijvoorbeeld met de explorer niet meer konden worden bereikt), in jou geval dus je videobestanden. Je kan handmatig proberen kopiëren, als dat niet lukt, kun je eventueel alsnog proberen een gecomprimeerd archief van je video's te maken en deze in een andere map uit te pakken.


Voor je firefoxprobleem:
Kies: extra --> opties ---> algemeen (vanboven meest linkse), onder downloads kan je op voorhand instellen waar je bestanden moeten worden opgeslagen. Kies voor: "Bestanden opslaan in:" standaard staat dat op bureaublad, je kan dan bladeren en de juiste locatie aanduiden, je ziet dat in een boomstructuur dus heel waarscijnlijk ga je het probleem van de miniatuurweergaven niet hebben.
 
aan vista,

helaas heb ik aan je adviezen oveer winrar en firefox niks gehad.
het probleem is opgelost op een ander pc forum..

Op een ander forum heb ik een hijacklog geplaatst en andere progs.
zoals dr Web.
Er bleek een trojan te zitten in systeem herstel waar windows
geen virus- scanner toelaat volgens de moderator.

Je kan instellen de miniatuurweergave,bij open bestand, en dan
Menu Beeld...
dat heb ik nu gedaan en is overzichtelijker voor mijn vele bestanden met video.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan